|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla. Detta blir mitt första inlägg här på forumet. Har sökt nu febrilt på nätet, youtube och även på massa olika forum efter en schyst lösning på mitt lilla problem. Jag har en 525D Touring E61 2008. Har typ allt i den i form av extrautrustning förutom navi. När jag köpte bilen så ingick det redan en parrot som låter mig koppla telefonen via blåtand till systemets högtalare. Dock så funkar det ej med musik tyvärr. Vet att på brl.se finns det lösningar dock dyra såna att kunna intrigera så att jag kan få musik via blåtand men ingen funktionallitet med att kunna använda färddatorn och knapparna på min ratt till ett vettigt pris. Jag besitter en Nexus 7 som jag vill kunna använda till mitt system. Ni förstår säkert fördelarna med en surfplatta i bilen :) Nu köpte jag igår en liten blåtandsdosa. Länk Den funkar helt okey och låter mig spela upp musik samt kunna använda min parrot som redan finns för telefonsamtal. Det jag är ute efter är en bra och smidig hållare för en Nexus 7 som inte är allt för i vägen. Det optimala är och kunna använda den trådlösa laddningen i plattan "QI" också. Vill även köpa en Länk För att kunna använda vissa appar som ger mig realtidsinformation som tex. Länk Så nu vet ni mina planer. Till den stora frågan nu. Finns det något bättre ute som jag kanske har missat? Är det någon här inne som har redan gjort liknande lösningar och vad ? Pengar är inga direkta problem men jag måste kunna motivera mig själv att det är värt pengarna för vissa lösningar. Tacksam för ett svar. | |
|
Här är vad jag gjorde i min 330 :) Länk Kanske inte precis vad du är ute efter men lite inspiration iallafall |
|
|
Streamar musik från mina Android enheter till min Parrot Mki9200. Funkar ypperligt |
|
|
lelulz. Jag orkar inte och har inte riktigt den kunskapen för och sätta mig i något projekt som den. Men sure, är du sugen och göra det åt mig så varsågod :) Centrallogik. Jag har kollat på Mki9200 och den lösningen är inte långt borta. Mycket möjligt att jag får gå till rbl och låta dom installera en sån åt mig. Btw. Om du skulle koppla in dig på 3.5 uttaget och jämföra med ljudet via blåtand. Vilket skulle du säga har bäst kvalitet? Men har nu efter massa timmar på nätet hittat några intressanta kandidater. Till hållare Arkon SM679 Länk The Air Dock Länk Fördelen med Air Dock är att den har inbyggd trådlös laddning. Nu håller dom på med V.2 som även har inbyggd NFC tag Men det dåliga är att den klarar nog inte av och hålla kvar en N7. Så min lösning får eventuellt bli en Arkon mount som jag själv får montera på en trådlös laddare till. Vill gärna slippa dra en kabel från cigguttaget för strömmen. Kanske kan man på något sätt kombinera strömmen som går till parroten till en trådlös laddare samtidigt??? Är fortfarande öppen för förslag ifall någon har nån.. |
|
|
Sådär, har nu efter mycket om och men hittat ngt som jag får bygga istället för att beställa ngt som jag inte kommer bli nöjd med. Göra ngt liknande denna och sen bygga på en trådlös laddare också. Kanske ett tips för er som har liknande funderingar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.