|
|
|
|---|---|
|
Hej Köpte en bil i sommras där CD inte funkade. Igår natt var det bra kallt med flera minusgrader och vips så hoppade skivan igång. Vad kan vara fel eller var ska man börja söka? Todde | |
|
Tilläggas kan ju att håller jag CD igång hela tiden så funkar den men byter jag till radion när kupen har blivit varm och återgår till cd så knastrar det bara lite i den. Todde |
|
| Har man en CD-växlare och inte använder den på ett tag är det ganska vanligt att den kärvar, behöver motioneras då och då för att gå problemfritt. Kan det möjligen vara så även med den vanliga cd:n tro? Iofs sker ju inget byte av skiva men det är ju ändå en ¨arm¨ med lasern på som rör sig och den kanske kärvar. Kör den ett tag och mata i och ur skivan så kanske den vaknar ordentligt. Tror inte du skall spruta i ngt smörjmedel i cd-uttaget utan att kolla med en bilradiofirma först! Mvh | |
|
Allt började med att jag köpte en rengöringsskiva och körde en gång. Fast problemet verkar ha med värme att göra för det är då den lägger av. Är det kallt så kan jag byte skiva och till radion utan problem. Ska lämna in till en som kan detta så får vi se. Todde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.