AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.166

fälgar och sänka BMW 530 xd 2009

Ja
6
JarKal
530XD Touring -09
Har blivit ägare till en 530 xd och nu kliar det i fingrarna till att få sänka och få på andra fälgar till sommaren.
Vill gärna ha samma dimension på fram och bak däck på grund av xdrive tex 245/35-19 med Zito 935 CSL et 35 fälgar,men de jag hittat är av olika dimension fram och bak ?
Och så vlll jag sänka bilen ca 20-25 mm,är det coilovers som gäller fram då? någon som har hittat bra coilover och till vettigt pris?
Finns det någon i min närhet (Borlänge)som kan sänka min bil bak,den har nivåreglering?
Har läst många trådar och får lite olika svar bla på vilken ET man ska ha,sänka eller inte sänka en xd osv.
En sak jag tänkt på är hur mycket rullomkretsen påverkas av stretchning när man har olika fälg bredder och däckdimensioner? ta tex en av de vanligaste komben som många har.Fälgar fram 8.5 bak 9.5 däck fram 235/35-19 bak 275/30-19,det blir nästan exakt samma höjd och rullomkrets räknat efter tabell men enl. vad jag kan förstå så blir det mer stretch på bakdäcket och då minskat väl omkretsen,eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.