|
|
|
|---|---|
|
Nu läcker mer och mer om nya G11. AMS ger en del information, men långt ifrån allt. B&Os trista anläggning ger plats åt B&W, hoppas de kan prestera mer för pengarna. | |
|
Ja, enda bilen där de motsvarar merkostnaden är i Audi S8 när de lanserade systemet. Har varit minst sagt besviken när jag lyssnat på resten, både audi, MB o bmws. Burmester i nya S-klass däremot... Mvh Thomas |
|
|
Vi kan ju länka. Har du lyssnat på B&O system 332? Låter konstigt att det skulle vara ett trist system. Men visst 38600kr till F10 jämfört med drygt hälften för bästa ljudsystemet till E60, Individual Audio är en rejäl prisökning. Det senare slog Audis B&O system i tyska tester. Länk Länk Mvh Stephan |
|
|
Audi A8/S8 D3 kostade ca 70tkr extra för B&O vilket jag provlyssnade på 2006 eller 2007. Visst lät det bra men inte bättre än mitt Individual Audio från svenska Dirac för lite över 20tkr extra. Mvh Stephan |
|
|
Länk /Anders |
|
|
95% av tekniken som nämns går att få i vilken mellanklassare som helst? Knappast någon teknikexplosion. Teknikutvecklingen går snabbt nu, och det kommer krävas större uppdateringar varje år för att hänga med i racet. Inte lansera en bil och hoppas att det håller till faceliften kommer 3-4 år senare. |
|
|
Jo jag har lyssnat på B&O och tycker det låter bedrövligt. Diskantelementen ger ett klangligt undermåligt, metalliskt ljud där vissa instrument och röster färgas. Mellanregisterelementen är för små och låter ansträngda, slutstegen är för klena, elementen för många osv. Tror dock inte B&W blir mycket bättre. Visst är det näst intill omöjligt att få bra ljud i en bil, men det man tar betalt är horribelt. Notera hur man summerar musikwatt och kommer upp i löjligt höga effekttal. Annars blir G11 spännande. |
|
|
Man får endast ut ett vettigt ljud från B&O när man lyssnar på CD. Övriga ljuskällor har för låg kvalitet. /Anders |
|
|
Något annat än CD handlar det givetvis inte om. Även då låter B&O helt bedrövligt med tanke på priset. Helst ska man givetvis lyssna på 24/96 men dessa filer är inte helt vanliga. Jämför bit rate för ljud: Mp3 0,13 Mbit/sec (räcker endast till för tal egentligen) CD 1.35 Mbit/sec 24/96 4.39 Mbit/sec |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.