AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.055

Dörr får inte att öppna, E39

Sida 2 av 2
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
"E39 försöker inte ens dra på starten om den känner att spänningen är för låg, då klickar den bara. "
Klicket kommer ju från att startmotorn kopplas in men släpper direkt eftersom spänningen störtdyker så att solenoiden släpper? Samtidigt som precis allt inne i bilen blinkar. :) Precis som alla andra bilar.

Kan man inte borra ett litet hål i låskistan och föra in en tunn tunn slang och dränka skiten i lämplig smörja? Sedan plugga hålet.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
När jag smörjer mina lås använder jag tryckluft för att få smörjan att sprida sig i låset. Först sprutar jag in rostlösare, sen ett sprayfett. Rostlösaren gör fettet lite mera rinnigt och med hjälp av tryckluften pressas det in lättare.
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

marin849 Jo jag vet att det är solenoiden som klickar dock har jag aldrig fått någon E39 jag har haft att ens försöka dra runt startmotorn när spänningen är låg, antingen startar de direkt eller så klickar det.. :) Inte som andra bilar som man kan mala igång med ett halvdåligt batteri.
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Svårt att förklara i text. Ha dörren öppen och fejka att den är stängd. Tryck till själva låshaken i stängt läge och dra i handtaget. Gör detta när det är riktigt kallt så kan du se hur haken rör sig, segt eller någorlunda snabbt. Jag sprayade dwf utifrån direkt på låshaken. När detta var gjort så rörde sig haken mycket snabbare. Jag vet inte hur litiumfett beter sig i kyla. Hoppas ni förstår min förklaring.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Jaha, min har gått ett hack o sen stannat o klickat, eller nån gång knappt det. Många gånger har den med nöd o näppe gått igång också, man har hört att den skulle inte orkat en kompression till o då gick den igång.

Att det är som du skriver tyder väl på att startmotorn behöver lite mer effekt för att dra runt en sexa med 10,5:1 än en fyra i en Jetta från 88 med 8:1 o taskiga kolvringar. ;)

"Why float through life when you can drive?"
/Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.