|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ramlade över en Porsche 944 -84 här i dagarna som var för billig för att låta bli att köpa. Undrar om någon här på forumet kanske kan något om 944'orna. Tänkte väl snygga till den och sälja vidare. Men kan ju vara bra att veta något om bilen. 1) Bilen har stått över ett halvår och tyckte att den tickade en del när jag startade den. Är detta något onormalt för en 944 med 26000 mil? Något jag bör se över mer än service? 2) Finns det någon dekal med utrustningslista i bilen? 3) Vilken typ av utrustning är mera attraktiv på dessa bilar? 4) Är det värt att ens annonsera något under vintern eller ska man försöka sälja den i vårsolen? Har hört att dom ska vara sjukt välbalanserade så kanske någon som gillar att sladda med dessa bilar på vintern. Kommer ni på något mer värt att veta så är det bara att skriva. Eller egna erfarenheter av 944'an som ni vill dela med er av. | |
|
testa här i stället Länk |
|
|
Det ska finnas en dekal med utrustningskoder i bilen. Jag tror den sitter innanför klädseln bak på 944. Kolla även forumet 944 Sverige. |
|
|
Åå, en vit sådan har jag haft. Riktigt trevlig, praktisk samt pålitlig (750mil t&r Italien på 1,5 vecka). Vad har du räknat med för säljpris isf? Börja med oljebyte om det var längesedan och se om tickandet fortsätter Ingen koll på utr-lista, men den är ju från -84 och ingen 928 så man ska inte förvänta sig så mkt. Skulle i efterhand ha önskat mig servo samt ac (i köerna i Italien då...). Ej targa-lucka för de som ska köra bana och targa-lucka för övriga livsnjutare. Beror ju på priset och skick, dyker ju upp fler till salu på våren, om din är "i-lite-sämre-skick" ex kan du lika gärna sälja den nu. Men om den är fantastiskt fin kanske du bör vänta. Mvh Thomas |
|
| Spelar det nån roll med targa på 944 om man ska köra bana? Där inkräktar väl inte takluckan på hjälmplatsen som i t.ex 911 med vanlig taklucka? | |
|
Dålig koll på höjdskillnad men tror inte det är någon skillnad. Jag tänkte mer på extravikten, den går ju dels att ta bort (manuellt) men även tilta upp i bak-kant och all extravikt för mekanik/förstärkning är ju negativt. Mvh Thomas |
|
| Aha, du tänkte så =) Visst, det är ju extra vikt där man inte vill ha den, fast jag tror nog att just det kvittar för den som bara vill ha lite kul på ett vanligt banmöte. | |
|
Tack för tipsen. Hittade utrustningskoderna där bak under mattan. Var rätt sparsamt utrustad. M404 - FRONT AND REAR SWAY BARS M429 - WHITE FOG LIGHT M455 - WHEEL LOCKS M651 - ELECTRIC WINDOWS M657 - POWER STEERING M666 - WITHOUT LAQUER PRESERVATION AND CHROME PRESERVATION Men någon tidigare ägare har monterat M383 - SPORT SEAT LEFT ELECTRIC AND VERTICAL ADJUSTABLE M387 - SPORT SEAT RIGHT ELECTRIC AND VERTICAL ADJUSTABLE M409 - LEATHER SPORT SEATS M685 - REAR SPLIT SEATS Thomas M: Tror att ett lämpligt pris är någonstans 30-40. Den är fin men finns några små skavanker, liten spricka i framrutan, stenskott i fronten, skadad instegslist, nåt dörruppslag och lite rost i ett hjulhus. Väntar på servicehistoriken, den kommer väl att berätta en hel del om bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.