AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
14.586

BMW M5 förnedras – av Cadillac CTS-V

Sida 3 av 3
blaikarn, håller med, jag kan inte skriva det bättre. En Dodge Charger Hellcat (för min del) = mums.

Miljöhets > trams. :-)

mvh/ Anders
Det är som Teslan, snabb och bra på alla sätt rakt fram men helt värdelös på bana.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Hur "krossar" denna AMG:n...? Den är ju bla långsammare 0-100 (än en E63 S 4-Matic).

Kuriosa-bil för oss svenskar, har sett en CTS-V live de senaste åren..
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Var inom Hedin Åbro (Mölndal) idag, och de verkar tro på vanliga Cadillac CTS i alla fall.
Fanns nog ett 20-30 tal nya bilar på anläggningen. Alla jag såg var med 2,0 T motorn. Tittade lite närmare på den lite mindre ATS. Provsatt, kände och klämde lite. Dock ingen provkörning. Bilen i fråga var också en 2.0 T ny (tror jag), Priset var 324.000, nedsatt från 504.000 enligt en skylt i framrutan.
Tycker de har spottat upp sig lite på designen och inredningen känns ok, men når väl inte riktigt de Tyska tilltänkta konkurrenterna.
ba
79
bakdäcksmissbrukaren
E91 330xd -08
E34 540ia -94
Frän bil måste jag säga, och den ser lite så där lagom jänk-vulgär ut. Att den går fort både här och där betvivlar jag inte. Hur som helst tycker jag att Cadillac överlag är ett kul inslag i premiumfloran och hoppas få se fler exemplar ute på vägarna :)
Idag när jag var på en promenad så kom det en M5 med V10 och drog förb. och jisses vilket sound. Håret reste sig på hela kroppen!

EB
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.