AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.069

BMW Santorini blå

Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Hej alla glada!

Har tänkt lackera en Ciao (kultmoppe)i färgen "Santorini blå", men på bilderna man hittar på nätet är färgen omväxlande turkosaktig och omväxlande snyggt mellanmörkblå. Skulle vilja veta av ni som har en BMW i denna färg hur ni upplever den och om ni är nöjda med den.

Har ni åsikter eller förslag på andra vackra kulörer så skriv gärna det här. Jag vet att det finns en bronsfärg till bl.a. 1-serien som är jäkligt snygg med (mörkare guldmetallic-aktig)...

Jag vet att exv. Mauritziusblå är ljusare, så den går bort till just det här projektet.

Tacksam för svar!

Visa användare
204
Hankenstein
VW Golf TSI -15
Hyundai i40 -13
364 - Topazblau Metallic är en av mina favoritfärger inom BMW. Mycket fin kulör
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Avusblå metallic (276) röstar jag på, Länk
Santorinblau finns i två utförande.

Santorinblau II 327och föregångare Santorinblau 05-407-5723 B. & K.

M5 Touring i Santorinblau 05-407-5723 B. & K. Länk

M6 Coupé i Santorinblau II 327 Länk

Jag har aldrig upplevt Santorinblau vare sig I eller II som turkos, är det någon annan färg som någon trott var Santorin?

Mauritiusblau 287 är allt annat än ljus Länk du tänker på Mercedes Designos färg med samma namn? Länk

Mvh Stephan

Pr
1.031
Profossen
Länk
Pr
1.031
Profossen
Länk

Eller som den ovan, som synes verkar det variera mycket beroende på vilken fotograf det är, eller så är det ljusförhållandena som skiljer? Men villrådig blir man :-)
Pr
1.031
Profossen
F.ö. har Stefan helt rätt, jag tänkte på Maldivierblå och inte Mauritziusblå!
:-P
Pr
1.031
Profossen
Måste tacka för den vansinnigt snygga M5:an, Stefan! Precis som sidobilden skulle jag vilja ha lacken i! Sedan är det bara en manuellt växlad M5:a i samma kulör som fattas... :-)
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Min E36 325 cabrio är mauritziusblau och det är endast i starkt solsken den ser mörkblå ut - i normalt svenskt väder ser den snarare "ljus-svart" ut.
Men i solsken är det en fin nyans även om jag också tykcer nyare mellanblå BMWfärger är ännu snyggare - fanns inte någon M-unik mellanblå färg som heter Estoril - jo det verkar så enligt
Länk

Den får min röst!

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Lät en lackerare lacka en MC (Kawasaki GPZ750R) i Estorilblå- och Polarsilver-metallic (olika delar/fält - var solidröd och vit-metallic innan) och det blev mycket stiligt om jag får säga det själv! ;)

De två färgerna harmoniserade otroligt bra och slutresultatet blev mycket bra tyckte många.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
edit: GPX750R var det...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.