AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.476

Förarsidans dörr går ej att låsa e39 523i

La
100
Lars Almighty
320i Touring -01
Hejsan.
Häromdagen när jag skulle köra en sväng med bilen så låstes förardörren inte upp sig (med fjärren). Jag gick in från passagerarsidan och ryckte i dörrhandtaget på insidan utan resultat. Sen gick jag ut och satte i nyckeln i nyckelhålet och vred om och då låstes den upp. Testade därefter att låsa bilen igen såklart, men då vill den inte låsa sig.
Så nu står jag här med olåst förardörr och vet inte vad jag ska ta mig till.

Har tagit bort dörrpanelen och kollat på "låset inifrån" och självaste "låspinnen" är bara som en död fisk. Den hakar inte fast i nånting (kommer inget klick) när man trycker ner den.
Har givetvis sökt en del och jag kommer bara fram till samma svar "door lock actuator".

Någon som har varit med om liknande? Känns som att jag kan utesluta "elektroniskt" fel med tanke på att det inte ens går att låsa genom att trycka ner pinnen från insida. Eller har jag fel?

Här är det jag läst om: Länk
La
100
Lars Almighty
320i Touring -01
Tar tillbaka det där med att den inte "hakar fast" i något. Verkar som att det inte ska göra det. Men det är fortfarande inget som klickar till som sagt.
La
100
Lars Almighty
320i Touring -01
Laddade upp en film på hur det ser ut på insidan när jag försöker trycka ner pinnen: Länk
La
100
Lars Almighty
320i Touring -01
Ingen som varit med om liknande själv?
Jag har skruvat loss själva "låset" till dörren men hur får jag loss vajern till handtaget för utsidan?
La
100
Lars Almighty
320i Touring -01
Ber om ursäkt om det inte är tillåtet att bumpa sin tråd, men ger det ett försök till. Ingen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.