|
|
|
|---|---|
| Hej jag undrar om däckdimensonen 235/55-17 passar på en bmw e46.. Sitter bmw m3 fälgar på nu med 225 fram samt 235 bak. Tänkte mest om 55 i gummi inte slår i. | |
| Det slår i... Framför allt vid rattutslag men även bak i gupp och ojämnheter.. | |
|
50 är.max va? |
|
|
Läs på dörrstolpen, vilka dimensioner du skall ha. Har för mig att det är 225/45-17 som är "rätt". Att gå upp till 235/50-17 är inte lämpligt eller ens lagligt då det ger drygt 5% förändring i rullomkretsen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok fan 45 e ju inte så himla bra att ha som vintersulor..vafan |
|
|
Nja, 45 är profilen, dvs. "höjden" på däcket mellan marken och fälgkanten. Den spelar inte så stor roll när det gäller vintergreppet. Däremot är det onödigt brett med 225mm! Bästa vinteregenskaper får du nog med 195/65-15 (om det funkar med 15"-fälgar på din bil)! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag har 205/50/17 på vinterdäcken 225/40/18, 255/35/18 på sommardäcken. Tar inte mot någonstanns Är en 330i med M-paket |
|
| Ok har original m3 fälgar 17tum.. Sitter 235 bak 225fram.Går det dra på 205/50 gummi på dom fälgarna!? | |
|
Kan det stämma? 17" som original på en m3 e46? |
|
|
TS skrev iofs bara "Sitter bmw m3 fälgar på nu..." Kan ju vara allt från en 316i Compact, till en M3:a. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hur breda är fälgarna? 205/50/17 borde bli bra till bilen. |
|
| Vet fan inte.bredden. Vet bara att dom heter bmw m fälgar. 17 tum. Måste mäta dom.. Men bilen står inte hemma att eftersom inga vinterdäck | |
|
Hade jag varit du så hade jag kört 225/45, så VET du att de passar på fälgarna. Du lämnar för lite info för att vi ska kunna hjälpa dig. Du har varken skrivit vilken bil du har, exakt vilka fälgar du har eller vilken dimension du har på däcken idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.