|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en bmw 325 med lite problem.Ibland får den spelet och börjar hacka när jag startar upp den.Varvräknaren går upp och ner och gasar jag inte dör den.Gasar jag på så går den som den ska .Stänger jag av den en stund så går den som den ska.Hade inne den på verkstaden när detta inträffade så att de kunde läsa av datan.Kamaxelgivare+ avgasgivare? byttes. Fick även någon fel kod på vanos men brukar bli det pga givarna sa verkstaden.Bilen gick bra ett par månader så händer det igen!! samma symtom. Bilen kan även rycka till liteom man ligger på jämnt lågt varv och gasar på. Tacksam som faan om någon kan hjälpa mig | |
| Bytes dem på märkesverkstad? Om inte så är det viktigt att BMW originalgivare används, inga andra. Alldeles för många fall där kopior använts istället för original och problem har uppstått. | |
| Håller me, använd alltid original givare, annars slänger du bara pengar i sjön. | |
|
hej igen.Tack för svar. Har faktiskt inte en aning om det är original men misstänker det mekanikern alla år jobbat på bmw innan han starta eget.Läste av koderna igår 2A87 Exhaust vanos mechanism 2a98 crankshaft-inlet camshaft 29cd combustion misfire cylinder 1 29cf combution misfire cylinder 3 . Börjar med att byta(rengöra) avgasmagnetventil på vanos. fattar bara inte varför den misständer ibland? följd fel? tacksam för svar |
|
| Byt tändspolar och bägge magnetventilerna. Ingen idé att göra rent dem. Sen kommer bilen gå bra igen. | |
| Tack för råd:) måste jag byta alla tändspolar ? Eller räcker dessa två som var fel kod på ?? | |
| Börja med de 2 som felar om du inte vill gardera dig och slippa strul i framtiden då är det ju lika bra att byta alla | |
| Går ju enkelt att testa tändspolarna genom att flytta en med felkod till annat tändstift (utan felkod). Följer felet med så är felet tändspolen, annars kan felet ligga i kabelstammen mm. | |
| typiskt tändspolar (alla) plus högtryckspumpen...sorry, men ca +30K | |
| Hej igen;) högtryckspump? Men felkoder visar det jag skrev? Mvh | |
| Lyssna inte på essen din bil har ingen högtryckspump. Problem med högtryckspump kom först på senare modeller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.