|
|
|
|---|---|
|
Har fått problem med en förgasare som inte går på tomgång, svarar inte på luft skruven överhuvudtaget. Om man håller för chock spjället på förgasaren (Zenith dubbel ports) så hoppar den igång. Försöker få tag på ett membran till förgasaren men verkar vara omöjligt att få tag på. Nu undrar jag om nån vet om det finns nån mekansik insprutning som skulle kunna passa. Ska gärna komma från en nyare bmw. Nån som har en annan idé på hur man skulle kunna lösa problemet så är det välkommet. | |
|
På min 3.0S -72 tröttnade jag på förgasarna vid 42000 mil och satte in insprutningen från en 528i -77! Vilken fantastisk skillnad! - jag ljuger inte om jag påstår att jag fick minst 50 hp till. Den gick alltså rätt dåligt med förgasarna mot slutet. - absolut jämn och stadig tomgång även vid -20 grader ute - 18000 mil med insprutning med praktiskt taget inget mekande alls Tillstsluftsliden och alla tempgivarna gillade jag dock inte så givarna flyttade jag upp till termostathuset (köpt på skrot från nyare BMW) och tillsatsluftsliden blev också en nyare modell. Visserligen har du 2,5 l mot 528:ans 2,8 liter men det borde gå ändå. Rekommenderas varmt! Min 3.0 blev som en helt ny bil att köra. 220 på mätaren är inga större problem trots 60.000 mil på mätaren. Är du intresserad kan jag beskriva exakt hur jag gjorde! Per L |
|
|
Ja det låter ju intressant. Ja är inte riktigt säker på vilken motor jag har, borde vara 2.5l blocket men på toppen står det 2.8. I o för sig så kan dom ha bytt bara toppen eftersom det är samma topp på både 2.5 o 2.8. Jo jag är intresserad av hur du gjorde. |
|
|
Om du har orginal motorblock i bilen är lätt att konstatera eftersom motorblocket då skall ha samma nummer som bilens chassinummer. Motornummret står på en plan uppåtriktad yta på "flänsen" som startmotorn sitter skruvad mot! Beskrivningen hur jag gjorde skickar jag på mail direkt till dig inom ett par dagar! Per L |
|
|
Länk här finns div tekniska beskrivningar om bla insprut. /Anders C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.