|
|
|
|---|---|
|
Har ju en 325 som har börjat språnget mot dieselljudet. Ska in till bmw nu i dagarna o vill ha lite kött på benen. Som sagt så tickar den rätt bra. Men emellanåt så kommer ett ljud rätt likt fläktremsslirning fast mer metalliskt. Har hört att de är två saker som brukar gå itu. Vilka ? Vill ju kunna förklara för bmw att jag vet orsaken och vad det beror på Så man inte får kalla handen så att säga. Mvh Fredrik :) | |
|
Hur ofta byter du olja ? man bör inte köra mer än 1500 mil om man inte pendlar 10 -20 mil om dagen då funkar säkert 3000 mil. Kallstarter sliter hårt på oljan jag byter 1 gång om året och blir mellan 1000 och 1500 mil |
|
|
Hej,hoppas dett kan ge Dej något att gå på ? Länk |
|
|
Jag har bara haft bilen i 100 mil Så har ju garanti på skitet. Vad jag förstått så är de trånga oljekanaler därför knackar ventilerna? Samt högtrycksbränslepumpen som tjuter till? Ny topp och ny pump ? |
|
|
På min förra bil dvs 325i N53 behövdes spridarna bytas. Det var kostnadsfritt eftersom BMW hade en aktion på just det för den modellen. Jag märkte inte att bilen gick dåligt eller lät konstigt men tydligen så behövdes de bytas ändå. Kan ju vara så att dina spridare är dåliga. Kolla så att de är bytta! Högtryckspumpen är också känslig på N53an, men vet dock inte hur en dålig sådan låter. |
|
|
har fått både spridare/högtryckspump/kondesatorer o en del till bytt gratis då jag varit inne med bilen på service .. far in på bmw o be dom läsa av nyckeln där ser dom vad som är bytt o om du har nå som ska bytas på "garanti" |
|
| som sagt, fanns en aktion(i bästa fall) på N93 spolar, spridare och högtryckspump. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.