|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min förardörr går inte att öppna varken ut eller inifrån, finns det något sätt att nödöppna den på? Behöver vad jag vet få upp dörren för att kunna ta av dörrsidan. bilen är en BMW f10 530d 2010 | |
|
Har den låst sig så att låspinnen är nere, eller händer det inget när du drar i handtaget? Om det är det första fallet, prova med att låsa upp dörren med nyckel, du måste vrida rätt bestämt förbi "dead-lock-läget" (förbi normala stoppet när man låser upp) som man normalt inte passerar när man låser upp dörren "normalt" med nyckeln. I det andra fallet är det troligen låset i sig som gett upp eller vajrarna som hoppat ur läge (osannolikt att båda gör det samtidigt) och då är det knepigare - då måste du troligen demontera dörrsidan från insidan när dörren är stängd... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Låset fungerar, så misstänker någon vajer. Frågan är hur jag ska få bort dörrsidan utan att öppna dörren? | |
| Det kan du inte, det sitter med plastpluggar runt hela dörrsidan, plus någon skruv vid dörrupphängningen. Vajern som sitter på dörrhandtaget på insidan sitter med en plastplugg... | |
| Trevligt, då sitter man här med en bil som för fyra år sedan gick på strax under 700' och kan inte ens få den genom en besiktning. Värdelöst sv BMW att inte erbjuda någon slags goodwill tycker jag. Nä, ersättaren till denna blir nog en Audi A8 igen.. | |
|
Riktigt dåligt. Möjligen kan man acceptera den här typen av fel på en 15-20 år gammal bil, knappast på nyaste femserien. Jag som vill ha en F10 men läser ju om rätt mycket fel på den här på forumet. Får försöka intala sig att det är ett generellt problem i bilbranschen och inte BMW-specifikt. Mvh Johan |
|
|
Naturligtvis går det att ta loss dörrsidan med stängd dörr - problemet är att få loss den utan att skada den, men det bör gå om man är försiktig och tar sig ordentligt med tid. Jag skulle nog kontakta någon duktig BMW-mekaniker som hjälper dig, det blir nog billigast och framförallt enklast i detta fall. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Fick efter en hel del slit och bändande av dörrsidan med hyfsat minimala skador. Alla vajrar är okej, har även försökt att öppna direkt på låskistan där vid vajern sitter utan framgång.. Pinnen går upp och med som den ska vid låsning och stängning samt att den ploppar upp som den ska om bilen är låst och jag rycker i öppningen inifrån. Dvs så långt fungerar allt. Den verkar ha fastnat på något sätt ute vid där låset låser i B-stolpen. frågan är hur fan jag nu ska gå vidare.. |
|
|
Jag hade detta fel också, en fjäder i softclose som hade fukt i sig och frös vintertid. Jag fick den bytt då bilen endast var 18 mån gammal då det upptäcktes. |
|
| BMW 320 ci förar- dörr i baklå sTillverka en järntråd I fjäderstål med en krok som fingret stor och för in den I springan under dörrhandtaget ute till höger och fiska samtidigt dra I handtaget .Dörren öppen inom 2 minuter utan att riva inredningen sen rostolja I rörliga delar och låset som nytt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.