|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Min 320d är istortsätt omöjlig att starta när det är lite kallt (räcker med 5 -8 minus) Bilen har ca 1år gamla glödstift och lampan för glödgning tänds en väldigt kort stund.. kan kan hålla på å gnugga tills batteriet är helt dött alltså flera flera minuter med nya startförsök.. Den hostar till lite lätt då och då men vill inte starta.. Är jag riktigt tjurig så får ja tillsist igång den å då går den som den ska.. Vad ska man tro om detta? Väldigt tacksam för ideer.. Mvh. | |
|
Taskig kompression i cylindrarna? Dåligt batteri som ger för låg fart på startmotorn? Läckande spridare? Har bilen felkoder? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Bilen går som en klocka när den väl går och har gjort tester för avgaser i kylarvatten men inget dåligt resultat.. När den väl startar så kommer det en fin svart kvast.. Känns som att den får bra me diesel men inte vill antända.. Om den skulle ha dålig komp borde den inte gå lite dåligt då? På Den har haft en kod 2ggr på air sensor eller va den nu hette.. den här ja bara raderat och kollat om med jämna mellanrum.. Koden har tagit tid på sig att komma tillbax.. |
|
| Kan batteriet vara dåligt även om den tycks snurra på friskt på starten rätt så länge innan den blir trött? | |
|
Soppa verkar den iofs få, men frågan är hur sprutbilden ser ut från spridarna? Är det dålig kompression, blir inte trycket/temperaturen tillräckligt hög för att antända luft/bränsleblandningen, brukar vara kinkigast vid start då rotationshastigheten/kolvhastigheten är låg. Jag skulle nog göra en felkodsavläsning och se vad den säger. Hur långt har bilen gått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Inga felkoder på varken min dator eller BMWs egen.. :/ Glödrelä/glödstyrenhet? Kan tempgivaren som jag nämnt tidigare ha nån inverkan på glödgningen? |
|
| om du inte bytte glödrelä så är det ju inte omöjligt att det är kass. visst, du borde få felkod på samtliga glödstift då... kostar fyra-femhundra från tyskland. | |
|
Hade liknande problem med min gamla 320da -02 E46a (150hk) och då visade det sig vara glödrelä som drog, men som hade något internt fel som gjorde att glödstiften inte värmde. Sen visade det sig att 3 av 4 glödare hade blivit skadade pga. underspänningen, beläggning eller nått. :( Byte av bägge gav friskt startande bil ner till -25C (fick ingen möjlighet att testa kallare). //Anders |
|
| Inte jag som bytt glödstift på bilen det är firman som bilen är köpt hos som bytt dem samt turbo. Detta innan den köptes. Hur blir det om säkring till glödning är traig? Bör de bli felkod på detta eller kan de vara så att de inte kommer kod? Har som sagt inga felkoder alla på bilen. Sitter säkringarna bakom handskfacket? Läste nått om nån 100A säkring? Och nån mindre som hadde med detta att göra? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.