|
|
|
|---|---|
|
Hej :) jag funderar på nya 19" fälgar till min e39 540i men jag tror att den behöver sänkas lite för syns skull. Jag har S EDC dämpare som jag med ett knapptryck kan göra riktigt hårda/sportiga. Jag gillar denna funktionen så därför vill jag inte byta dämparna.. Skulle det funka att byta enbart till anda fjädrar? Typ 40/60 sänkfjädrar till "BMW e39 540" eller har jag något special med fjädrarna i och med s edc? Finns ju mycket sänkfjädrar till e39 540 så skulle de funka vore de kalas :) Mvh | |
| Edit: ursäkta. Googlade ett par gånger till och såg att frågan varit uppe här 2-3 gånger tidigare men att ingen helt säkert vet hur man sänker en e39 med s edc. | |
|
Hej! vet ej vad jag har för någon typ av fjädring, men bak sitter det luftfjädring och där sänks den med ett par kortare små stag bara och fram satt det coilovers med 525 fjädertallrikar.. =) tog 2h o byta allt |
|
|
Hej och tack för svar men jag vill inte byta ut mina edc dämpare. Tycker dom är helt underbara att åka med och riktigt ballt att kunna göra bilen som en go-cart inifrån med ett knapptryck :) Skulle bara vilja ha ner bilen lite granna vid vår.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.