AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
5.514

Z3 1.8 -98,flera frågor

Ma
71
Matte_e30
E90 330 -06
Z3 2,2 -01
Hallon...behöver lite guidning innan jag går lös på pärlan.
* Hur få bort växelspaksknoppen? Sitter original M-knopp "chrome"... Vrida-dra-spräcka?
* Tänkte sätta dit Schmiedmanns belysta M-läder istället, var sno ström ifrån? Ligger en lös kabel(egentligen 4:brun,röd/grå,lila/grå,röd/gul) som slutar i en snabbkoppling utan något inkopplat? Den är märkt BMW 1 383 646 PBT på ena sidan och AMP 962 112 3 PBT GF 15 på andra. Har kollat siffrorna mot Real.oem utan resultat.
* Har en kassetbandshållare bakom handbromsen som jag skulle vilja byta ut mot ett armstöd, någon som gjort detta?
* Passar Z3M-stolarna i en vanlig z3?
* Byta lampor bakom fläkt-värme-ventilation, bara att dra ut reglage med styrka eller måste man in bakom?
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
1. Vill minnas att spaken ska dras rakt upp. Sitter hårt som f-n...
2. -
3. -
4. Stolarna är fullt kompatibla, dvs. både de från Z3M, sportstolar och de från coupén (alla ser snarlika ut men olika typer av läder) fungerar.
5. Man måste in bakom, se guide här Länk

/Masten
Ma
71
Matte_e30
E90 330 -06
Z3 2,2 -01
Tackar för ditt svar med länk, Masten. Blir en sväng ut i garaget imorgon. Gällande stolarna, har du bytt i din? Det blir ingen vajsing med sonsormattan/airbag vid byte?
Ma
71
Matte_e30
E90 330 -06
Z3 2,2 -01
Glömde fråga om du har bytt bussningarna i dina stolar(de som slits och gör att stolen åker fram och tillbaka vid gas/broms? Vet du var man kan köpa dom isf? Har bara hittat inaktuella länkar hittills...
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag har fabriksmonterade sportstolar i min så jag har inte gjort något byte själv, däremot vet jag andra som gjort det. Det ska inte bli något problem men kom ihåg att koppla bort batteriet först!

/Masten
Visa användare
281
Kornknarr
M-roadster -98
* Växelspaksknoppen? Dra hårt rakt uppåt.
* Snabbkoppling? Kan det vara förberedelse för ström till hardtop. Den brukar väl ligga där ungefär?
* Har inte gjort det men det finns här tex: Länk
* Z3M-stolarna? Som sagt passar utan problem. Bussningar finns tex här: Länk
Ma
71
Matte_e30
E90 330 -06
Z3 2,2 -01
Supertack för svar och länkar! Bara att sätta igång :-)

Matte E30
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.