|
|
|
|---|---|
|
Tja Det började med att ingen värme kom fram på tomgång. Och ibland när man kör Skulle fylla på glykol och vatten. Börjar köra tempen gick då upp på max. Aldrig hänt förr. Nu får jag inte ner tempen bara bubblar och låter allmänt illa. Äre termostaten som ej öppnat sig eller vattenpumpen. Tänkte mest att de kanske inte cirkulerar runt.... Och vattnet bara stiger i påfyllnings butten .... Need my car to work Snälla hjälp mig :) Mvh stefan | |
|
Har du aldrig bytt vattenpump och inte vet när den är bytt skulle jag börja där. Om kylsystemet läcker eller har mekats med så kan det vara luft i kylsystemet. Se efter så du inte har några läckor. Finns mektips och youtubeklipp om hur man luftar kylsystemet på din motor. Termostaten brukar inte bara lägga av. Den brukar sakta börja kärva och inte låta motorn komma upp i arbetstemp. Men ska du byta vattenpump så passa på att byta termostaten på samma gång. |
|
|
Var ut för ett tag den . De är nu en hel del luft i systemet. Temperaturen står nu normalt efter jag test körde den. Inge läkage vad jag märkt av eller sett. Får kika runt på tuben oxå Tack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.