|
|
|
|---|---|
|
Har kört 400 mil med familjebilen. 2 barnstolar bak gott om plats. Den här bilen är verkligen en grym familjebil med kraft och komfort. Går att köra 200 kmh utan att frugan ens märker av att det går fort. Kvalitén är genomgående hög. Det märks att bilen är en BMW till skillnad mot min förra E61 som påminner mer om en lågprisbil. Sportläget är grymt och åker man själv så känns bilen faktiskt ganska pigg. Vad tycker ni om GT ?? | |
|
Kör X5, E70 idag. Svårt att finna vettigt alternativ för en rimlig peng. Men 5 GTn är het. Gillar den, ovanlig och maffig. Har behov för mer markfrigång dock. Berätta mer, hur funkar det med barnvagn där bak? Har du dubbelvagn? Förbrukning? |
|
|
Dubbelvagn får plats. Med massa packning. Enkel kan man lägga på golvet bak. Drar 1l per mil blandat. Dyr försäkring dock...17k kr per år. |
|
| 535 Bensin? Stora motorer / BMW brukar vara dyra i försäkring, men det är det värt! | |
|
Hur är mittplatsen bak? Kan man sitta där längre sträckor som vuxen? /M Mina bilar: Länk |
|
| Mitten bak har inget nackstöd annars helt ok om man inte är 1.9 m lång. Ingen annan som kör gt i familjen ? | |
| Mittplatsen är ett nödsäte, eller säte för barn. Jag bruksar som familjebil sedan snart ett år, inga problem över huvud taget, fantastisk bil. | |
| 5GT ligger på funderingslistan för oss som familjebil då vi ska ha tillökning i april, har en dotter sen innan så tror X1 blir i minsta laget med bakåtvänd stol bak o brukbart framsäte... Men det finns mkt kul o välja på | |
| Är det inte så att lci har större bagagerum? Kan ju vara värt att tänka på om platsen är viktig. Vad som utgör skillnaden vet jag dock inte... | |
|
Verkar som att den förändrade bakluckan bidragit med 60 extra liter. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Lyfter denna tråd. Någon mer än mig som numera kör GT ? |
|
thekinglives |
Tycker man sitter illa bak i GT:n, det sluttande taket gör ju att man inte får plats med huvudet, men är man under 180cm över havet kanske det funkar. Speciell design har den iallafall. |
|
Här körs det GT för fulla muggar. Jag tycker den är helt underbar. Bagaget är större än man tror eftersom luckan är urgröpt och de båda hatthyllorna är enkla att ta bort och stuva under golvet. Inredningen är helt unik. Adaptive Drive förvandlar bilen från soft limo till styvt spett. Motorn låter skönt. De lemlästa dörrarna är snygga. Bilen är är en perfekt mix mellan expresståg, SUV och kombi. X-drive är grymt på vintern. Nackdelar? Förardörrens ruta blir smutsig på insidan när man drar ner den efter tvätt eller regn. Bilen är tung vilket märks i rondeller eller knixiga kurvor. Motorn hade gärna kunnat vara dubbelt så stark. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Lemlästa? Karmlösa ska det vara... Mina bilar: Länk |
|
| Kör också GT till vardags, 30 dx. Fantastisk familjebil, hur någon kan ha problem med huvudutrymmet i baksätet redan vid 180 cm är för mig en gåta? Måste ju vara i 3 GT isf? | |
thekinglives |
sondell:Nä det var en 5 GT, och plats för huvudet fanns ej. Dock hade det varit ett ickeproblem då jag åker fram. Istället avgjorde "fordkänslan" man fick i GT:n, vassa plåtkanter i dörrarna mm. Dock tyckte jag komforten var ett snäpp bättre än i den vanliga femman:) |
|
Jag har ett barn (2 år) som sitter bakåtvänd i en "klumpig" bilbarnstol och kan ändå ha framstolarna (komfortstolar) längst bak. Är så grymt nöjd över bilen och hur bra den funkat som familjebil. I höst kommer barn nummer två och jag tror det kommer att gå bra för det mesta men kanske lite begränsat med packutrymme vid ev. långfärder. En rolig sak är att ikväll åkte vi hem från släktmiddag och min sambo körde och jag slås ofta av att den är så behaglig att åka med som passagerare i och tänkte att nu måste jag in på Autopower och skriva hur j*vla nöjd jag är och ser den här tråden längst upp. Sammanträffande? (Har läst men inte varit aktiv här) Trevlig kväll! |
|
| Kör fortfarande 3 serie, men sugen på 5 GT. Har provkört och gillade den skarpt. Blir i så fall en 530 eller 535 diesel xdrive LCI och den kommer att rulla som familjebil. Avvaktar lite till pga av osäkerhet i hur mycket jag kommer att köra kommande år, och trean bara tuffar på utan problem. | |
|
Thekinglives : Kom precis från en lång resa 4000km totalt. Vi var 4 män och 2 av dom var mellan 190-195 och klagade aldrig???? Och dom satt bak när nästan konstant. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.