|
|
|
|---|---|
|
Kabelstamsbytet till bakluckan blev genast mycket värre nu när jag har 3st tunna bruna avbrutna kablar till glasluckan/övre bromsljuset på högersidan men vet inte vilka som hör ihop, HJÄLP!? Spelar det nån roll, är alla bruna jord kanske...?? | |
|
Brun är jord (på mer än ett ställe och sätt) Kika på en lampsockel, har för mig att där alltid finns en brun. |
|
| brun ska ju vara jord som sagt, men när jag gjorde det på min e61 så mätte jag diametern på dom och fick fram vart den ena skulle va iaf.. | |
|
Puh då finns det hopp iaf! davve530 du har rätt i att en av dem verkar yttepyttelite grövre än övriga två...får hoppas att dessa är utbytbara med varandra då... Jag har lagt ner verksamheten för ikväll så om någon har fler åsikter/ideér/medhåll så låt höra innan jag klämmer ihop kablarna! :) |
|
|
Skrev fel ovan, en av de tre bruna var lite tunnare än de andra två...men de två likadana "chansade" jag på... Jag har satt ihop och allt verkar fungera i form av lampor, lås etc i bakluckan. Men när jag har tändningen på och således radio och idriven (men inte motorn) så stänger den av sig själv efter ca en minut...då måste jag trycka ut nyckeln/fjärren och börja om igen. Har jag nåt fel eller börjar batteriet vara kasst? Har haft det på laddning, men bilen har stått strömlös i en vecka ungefär... |
|
|
Glöm frågeställningen ovan, jag hade ju inte fattat att man kan/ska trycka på startknappen utan att hålla ner kopplingen för att hamna i rätt läge ;) |
|
| Skönt att det löste sig med en liten tankevurpa bara:P | |
|
Riktigt skönt! :) Fortsätter i min mer allmänna tråd om bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.