|
|
|
|---|---|
|
Hade dålig mottagning på radion och susade förbi Bilradiocity. Undrade om en antennförstärkare kunde fixa till det hela. De sa då att det erfarenhetsmässigt berodde på att antennen var kass. O.k, sa jag, mät och om den är kass så byt. Det skulle ta en timme, och när det gått en och en halv, undrade jag vad som händer, och ber dem rappa på. (jag skulle hämta barn och det stresskittet) Ägaren blir då helt skogstokig och kastar ut bilen på gatan. Inredningen i skuffen är lossad och fästknapparna är borta. C.D:n hänger lös i sina trådar. Jag vill bara snabbt därifrån och ber att få betala. 600 för jobbet och 310 för antennen. 910 Pix. ( har kollat upp att priset ska vara max 500 för ett sådant jobb) När jag åker därifrån visar det sig att mottagningen inte är ett spår bättre, och jag vänder mig till en annan mera känd bilradioverkstad. Han kollar och frågar mig varför inte orginalantennförstärkaren är inkopplad. Vidare kollar han den antennen som var "kass" och konstaterar att den var felfri. Tomten på bilradiocity har alltså bytt min antenn utan att ta reda på om den var kass, trots att jag bad honom mäta eller kolla först. Och för det fick jag betala 910:- Känner mig superblåst av Bilradiocity. Han brusade upp från 0-100 på ungefär en nanosekund, så jag gissar att han har bekymmer. Jag har gått vidare till ARN eftersom jag tycker att han betedde sig så löjligt dumt och körde en råblåsning. Men jag vill dessutom varna andra från denna galning. Inge kul att få betala 910:- för att någon ska få förstöra ens bil. Robban, nu med bra mottagning | |
| Var i GBG ligger detta bilradiocity? | |
|
Låter väldigt oseriöst. Arbetar själv med installation inom handsfree/komradio/mm och skulle aldrig behandla en kund på det sättet. Vet dock att det är jobbigt att arbeta med stress men klargör alltid ev. tidsåtgång för kunden innan arbetet är igång. Trevlig helg |
|
|
J.L; Det ligger utefter gatan som går efter hamnen, om du kör från Stena och in mot stan. Tror gatan heter Badhusgatan. Robban |
|
|
Bredvid Hotell Riverton, Stora Badhusgatan till och med... Han stämplade och godkände min egenhändiga larminstallation utan ett öre i ersättning, så helt kass är han ju inte! //Niclas |
|
|
Han måste ha haft en dålig dag. Jag har en hel del erfarenhet av dem, (jobbar i närheten) och jag tycker att de alltid har tagit sig tid att besvara mina dumma frågor och visa sina grejor även om det enda jag faktiskt köpt där är två antennadaptrar. Jag har dock kollat på bl.a. slutsteg, även begagnade sådana, på luncherna och fått en hel del tips och info. Jag vet själv hur det kan rinna över ibland, det är visserligen ingen ursäkt eftersom det är kunderna man lever på, men jag tror som sagt att det rör sig om ett olycksfall i arbetet. |
|
|
Kontakta Audiotec på Tagenevägen istället. Claes kan ALLT, jo ALLT. 031 579062. Du lär inte bli besviken, hälsa gärna från Joachim Joachim |
|
|
Mr Shhh; visst kan det rinna över ibland på de flesta, och det får man hacka i sig. Det var inte det som var problemet, utan att han bytte antennen utan att ha mätt och kollat om den gamla var kass. OM han gjort det hade jag sparat 910 spänn, eftersom antennen han bytte var felfri. Tycker det är helsopigt av en som kallar sig fackman att göra en sådan tavla. Tror han att kunderna är helidioter, eller vadå? Priset är dessutom nära dubbelt så högt mot vad andra firmor tar för ett antennbyte. Jag sa väldigt tydligt till honom innan, att det skulle bli problem för mig, om jobbet tog mer än en timme. Hade varit justare om han tackat nej redan där, istället för att vara tidsoptimist och tro att det löser sig. Om jag redan innan berättar att jag måste dra senast om en timme, för att hinna hämta min son, visar han dålig respekt som skiter i det bara för att kunna casha in. Arbetar man med att installera bilradio, så tar en anteninstallation ungefär en kvart. I sömnen. Robban, nu med grymt ljud i bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.