AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.136

DÖD, FUNGERAR ETT PAR DAGAR, DÖD IGEN ?! (bmw 335i 07:a)

Hej,

I torsdag förra veckan efter att jag kört bilen ca 10 minuter, parkerat bilen och gjort ett ärende för att ca 40 minuter senare åka iväg igen så är bilen totalt död, centrallåset fungerar inte, inga lampor ingenting. Helt svart. Kollade batteriet och skruvade av en kabel och satt ditt igen. Hände inget. Var tvungen att åka iväg till jobbet och var tillbaka på eftermiddagen igen och provade och då startade bilen helt plötsligt, inga som helst problem. Tänkte kanske att det hade något med batteriet, att det var glappt eller något då inte batteriet sitter helt 100% fast.

Hur som haver, åker hem och parkerar på uppfarten, kollar till extra gång på kvällen så att bilen går att låsa upp/låsa med centrallåset, inga problem. Morgonen därpå när jag försöker starta bilen är den helt död igen... Väntar ett par timmar och provar igen och då går det perfekt att låsa upp bilen igen. Provar flera ggr under fredagen och det är inga som helst problem, tänkte att det kanske var lite glapp någonstans trots allt, har känt på lite kablar också. Bilen fungerar helt perfekt lördag då jag är ute och åker några ärenden, söndag åkte till träningen och hem och duscha och sen skulle jag iväg igen (ca 30 min senare efter att jag parkerat bilen) och då är bilen helt död igen??? Nu har den stått ett par timmar och jag gick ut och provade med centrallåset och då går det hur bra som helst att låsa upp, starta bilen osv så batteriet är verkligen inte urladdad eller så. Klockan fick jag ställa om igen.

Någon som har varit med om något liknade? Tycker ju att det måste vara någon kabel som är glapp eller att man nött bort något på någon kabel, t ex under batteriet då det inte sitter helt fast, men det står ju stadigt iaf tycker jag samt att jag har ju inte kört häftigt med bilen så det borde rört sig heller...

Blir inte klok på detta, är det någon själ som varit med om något liknade förut?
Tar tacksamt emot förslag på vad det kan vara.
re
14
remzol
330DA Touring M-sport -09
320D Touring -09
Strömkabeln in i säkringsdosan gissar jag på, byt kabel och säkringsbox. Kan nog gå på brandförsäkring om man kan se att det är på g att smälta.
Kontrollera din plus kabel for sprickor från batteri til motor!
Tackar så mycket, skall kolla detta under dagen. Misstänker dock att det är svårt att se gällande säkringsboxen o kablar, sitter väl långt in i handsfacket?
Köp ett nytt bilbatteri av exakt den typ som rekommenderas i instruktionsboken.
If
1
Iffyior
325i -07
Jag har råkat ut för samma problem. Vad blev det för lösning på ditt problem?

Georg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.