AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.431

Rassel under bilen 318i e90

Ba
2
Bamsebjörnen
BMW 318i e90 -06
Som rubriken tyder på ganska tydligt så rasslar (låter typ som när man gurglar saliv i bakre delen av gomen) det till under bilen och det håller i sig en liten stund när bilen precis startat (Kallstart). dB nivån går upp när man trycker pyttelite på gaspedalen och höjer varvtalet, men tillslut så slutar det låta konstigt helt. Är det något som värms upp?

Min kunskap om bilar är absolut långt ifrån dom bästa, så försök tala så jag förstår!

Tack på förhand!
ep
7
epicmazur
Bmw 320i Touring
jag har precis likadant ibland på min BMW E46 320I touring 05:a
har alltid undrat vad det kan vara

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan vara staget från växellådan som håller avgassystemet - på E46:orna (och en del andra modeller med) är det mycket vanligt att övre "klammern" som håller i avgassystemet, rostar sönder och då skallrar det. Är svårt att se - man måste in under bilen och kika noga på ovansidan av avgassystemet/staget.
Är lätt och billigt att byta dock...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
li
134
linusp12
Bmw 330xdAT -08 (Såld)
Nuv:
f31 318d X-drive
e90 320d 2010
e91 325d 2008
Hade exakt samma. Blev värre och värre, och det visade sig att det var startkransen samt startmotor haveri. Kransen släppte mera och mera och blev stabil vid belastning. 13590:- gick det på för mig.
Ba
2
Bamsebjörnen
BMW 318i e90 -06
Jag fixade lite ljudmaterial! Dock har jag ännu inte varit under och tittat på problemet tyvärr!

Känner ni igen ljudet så kanske ni vet vad det är. Tacksam för svar!
Lyssna efter det rasslande ljudet när jag släpper upp gaspedalen och varvtalet går ner.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.