AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
82.165

M5 E60: Finns det några "vettiga" kvar?

Sida 7 av 13
Lasse Karlsson
Pula: För det första förstår jag inte att ditt inlägg får stå kvar! Byt dina egna säkringar! för där lär ju alla 3 ha gått! Vad menar du med avundsjuka?? Jag står för allt jag skrev! sen skrev jag ju åtskilliga ggr att smaken är delad osv, men det gick ju tydligen inte fram för vissa!

Efter alla inlägg i denna tråd som pratar så vackert om gamla M6:an, så ville jag bara lägga in vad jag tycker! Det har inget med avundsjuka att göra! Läs o försök förstå vad folk skriver!

Sen får jag väl kanske va lite tydligare för dig GRANATHEN: Visst finns likheter mellan bilarna, men gamla M6:ans framljus är groteska o bakifrån ser den ut som en ankrumpa i mina ögon! o återigen: DETTA STÅR JAG FÖR TILL 100% punkt slut! Sen har jag full förståelse för att andra tycker annorlunda, that`s life! Men man måste ju få lufta sin åsikt i frågan! ELLER!

Det är ytterst märkligt att man alltid blir missförstådd på detta Forum! Det här var långt ifrån 1:a gången kan jag lova!

modolasse
Var köpte du läppen? Är det äkta vorsteiner eller är det den som schmiedmann säljer?

De ser identiska ut, skillnaden är 2700:- vs 10.000 :) och kopior på vorsteiner funkar lika bra :)

Modolasse: Det är lugnt, man kan inte gilla alla bilar så är det bara. Jag gillade inte heller den först, men den har växt otroligt mycket och jag är glad att det blev en M6 till slut.

Nu ska vi hålla sams tycker jag :)
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Herregud vilket oväntad vändning det tog här..

Får ge lite nyans och säga att jag älskar m6an, gillar ovanliga bilar som sticker ut. Bilar som sticker ut och är kaxiga och samtidigt har en motor som matchar utseendet är perfekt kombo. Sen är den så otroligt maffig i verkligen gentemot på bild, man tror inte att de är så stor.

Blir alltid extra glad när jag ser dessa bmws som z3m coupe, z4m coupe, 1m, m6 osv som vågar sticka ut. Det är så lätt att ställa in sig i m3 o m5 ledet som alla hyllar och du kommer aldrig få någon kritik för, med all rätt för det är grymma bilar.

Har följt din z4m coupe tråd på garaget med glädje och hoppas du kommer starta en ny för den är kärran med ännu mer nörd bilder!

Tack Nicklas!

Har precis lagt upp den på garaget

Länk
Lasse Karlsson
Absolut Filip! Dig är jag inte ett dugg arg på! Det var dom andra jag blev förbannad på, då dom börjar racka ner på en, bara för att man enligt dom har fel åsikt!

Tror säkert du är helnöjd med kärran, och det är huvudsaken! Ha det gott, med nya bilen!

modolasse
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Om Lasse tycker att m6 är ful så har han inte fel. Det är något han tycker och det är inte fakta.

Om jag tycker att m6 är fin så har jag inte heller fel. Det är något jag tycker.

Det är en annan sak om jag påstår att 1 meter är lika med 106cm, då är det fel. För vi har bestämt att 100 cm är 1 meter.

och det är bra att vi alla tycker olika annars hade alla kört exakt samma bil och det hade sett tråkigt ut :)
Förstår det upprör när nån tycker ens bil är ful men sanningen är att det finns två skolor bland BMW entusiaster, de som tycker Chris Bangles tid är bland det fulaste som nånsin tagits fram och dom andra som tycker det är bland det snyggaste.

Det är absolut inte avundsjuka det handlar om, men det är lätt ta det till försvar så fort man inte delar åsikt.

Låt stå vid det, alla kan inte tycka lika.
Jag tycker vi avrundar tråden med två bra inlägg från Malleru och Lanab. Bra inlägg båda två.

Ha nu en trevlig kväll alla BMW-fantaster, gamla som unga och oavsett vilken BMW man kör så kör man den för att man älskar den eller behöver ett skönt transportmedel.

Kör lugnt och ha ett bra 2015!
Ba
328
Basilika
E39 530im
Instämmer. Less war, more Love! Kärran ser riktigt mint ut, Phoenix ;)

Bra föreläsning Malleru. Bra "fakta & åsikt" i ett ;0)
Japp Malle så är det.
Peace och vi kanske ses på BOS. Synd bara att jag har så nära. V10an hinner knappt bli varm;)
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Den silvriga med 5100 mil som precis kom upp på powerbörsen såg ju riktigt trevlig ut. Känns rätt vettigt prissatt också jämfört med andra drömmare. ;) Nån som vet nåt mer om bilen?
Ser riktigt fin ut!
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Ja, man blev något sugen just nu!
Do it :)
Ser fin ut och okej pris med tanke på milen.
Gubben som äger den samlar antingen på halvgamla bilar eller bedriver försäljning. Ser fin ut. Verkar lite knepigt utrustad, HUD utan navi - varför?
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

5 ägare enl. Transportstyrelsen. Kan stämma med 2 brukare då. Köpt med kredit..

Ja det var lite synd den saknade navi.
Navi känns skit samma helt ärligt, du har ju fortfarande iDrive.

Jag har haft navi i alla mina M-bilar men ärligt talat har jag aldrig använt mig utav den, skärmen är dock trevlig om man vill göra lite inställningar o.s.v...

Navin i mobilen känns 1000 ggr enklare att använda sig utav så strunta nu i det och köp bilen pga motor och den stilrena och snygga Silverstone med vitt skinn. Otroligt vackert!
Är M5 o M6 E6x problematiska bilar? Vad kan krångla och vad brukar krångla?
Vevlager och koppling läser man en del om. Det är förhoppningsvis mycket internetskrönor men köper man en välservad och väntar med att gasa innan olja nått temp så bör man vara safe, sen kan dock allt hända. Det har hänt mer med min Audi på 5 månader än det någonsin totalt sett hänt under mina 10 år med diverse M3or :)

Jag har inte hämtat min M6 än så jag har ingen erfarenhet alls utav S85 mer än att ljudet är extremt beroendeframkallande. Har nog sett varenda V10-klipp på Youtube snart, haha.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.