|
Sida 6 av 13
|
|
|---|---|
|
Håller med Phx! Lika för mig. Sneglade först lite på en grön Alpina B6 hos Jarls bil och det var där det började. Var ute i garaget i går kväll och fyllde på lite luft i däcken samt kollade ctek-en och kände bara att fy F.. vilken kärra! Gallardo/ Är du på väg till S. Jönsson ?;) EB |
|
| Inredning är klart 5p, så här pass stor bil passar bäst i svart! Gallardo .... BMW lös är du kanske inte länge till? ;) | |
| Skorpionen: Det vore kul att kika på dina bilar till våren, dels så man får en åktur i din 1M och samtidigt kika på M635, gillar de skarpt!! | |
|
Vi kan se om läget finns och tillfället! Vikingatider i Lödde....BMW cs syd var där 4 tillfälle 2014 :) Bos 22 maj blir det nercabbat , även vid regn:) 1M o M635 får inte vara ute vid regn... för långt hem;) |
|
| Svarta m6 var riktigt snygg! | |
| Vi ses på BOS :) | |
|
Är riktigt nyfiken på lacken du har på din M6.a :). Min M6 är den lite tråkiga diamantsvart, säljaren skrev grå, men när jag kom dit vart den svart!! Då hade man redan kärat ner sig i M6, så det blev köp trots färgen. Har silverinredningen, och den är riktigt fint skick, men skall lämna in förarstolen till colorglo för en uppfrächning. Fan vet, om det kanske blir M6 till BOS, väderguden får avgöra:) |
|
|
Ja den är väldigt speciell moonstone, skiftar i massa härliga kulörer. Den kommer nog fram bäst i solen! Diamantsvart är riktigt snygg, den kan se lite grå ut när den är riktigt polerad men jäkligt läcker :) Det skulle vara någon annan träff med, Skåne runt eller något i den stilen. Vet du något om det? Jag bor i Växjö så det är inte så långt ner. Ha de :) |
|
|
Den svarta M6 är jätte fin, passar i svart! Jag kommer med M3an på BOS, vi ses där! Jag ska smsa gud o be honom om sol den dagen ;) |
|
Lasse Karlsson |
Vill börja med att jag grattat Filip till hans nya kärra! och att smaken ju är som baken dvs delad! Sen vill jag delge hur jag ser på "gamla M6:an kontra "nya, och "gamla M6:an kontra gamla o nya M5:an. Skulle aldrig betala 400 papp för en M6- 08, då man kan hämta hem en M5F10-12 med samma mil i Tyskland för runt 100 papp till(då skulle det tom gå att få "nästan ny BMW-garanti" på en sån). I mitt tycke är gamla M6:an rätt ful, o framifrån är den nog det fulaste BMW gjort alla kategorier! Ska inte gå in på vad jag tycker den liknar, då detta är en "familjesida"! Däremot skulle jag definitivt kunna tänka mig nya M6:an, som är riktigt läcker, men faktiskt så är M5 F10 snäppet ännu vassare i mina ögon! Dock återigen: detta är min åsikt i det hela! HA DET! modolasse |
|
Det är bra att man gillar olika men nu har ju inte bilarna samma motor så det är fel att jämföra en V10 mot en V8 med turbo. Är man ute efter som i mitt fall en V10 så bryr jag mig inte om om man får en M5 F10 för 200.000:- då den på en 10-skala tilltalar mig till en nivå av 1. Nya M6 är riktigt snygg och mycket snyggare än E63 men återigen, "fel Motor" i mitt fall. 399' för en Facelift E63 är inga konstigheter alls, den kostade mer än M5 ny och den står sig i bättre värde med. |
|
|
Modo Lasse. Bmw 6-serie E63/64 bygger på Bmw:s 5-serie E60 vilka du äger två. Design mässigt två väldigt lika bilar, Om du tycker 6-serien är rätt ful måste ju 5-serien vara rent av osmaklig..? |
|
| Granaten, hur kan du säga att det är två designmässigt väldigt lika bilar? Dom är ju så olika två bilar kan bli, typ. Jag gillar e60 men avskyr e63. Är det fel på mig? | |
| Phoenix M3 du slår huvudet på spiken, det är V10:an som är magisk och för första gången i mitt liv känns vintern oändligt lång, kall och mörk. Det är enda nackdelen med en M5:a med V10:an! | |
|
Det är självklart skillnad på en Coupe och en sedan men jag står fast vid att man ser att designen går igenom! Dessa bilar delar många detaljer och drag. Det är inte fel att tycka illa om en bils utseende. Det jag blir väldigt förvånad av att läsa är att man grattar någon för hans nya bil för att sedan säga att den är ful samt icke prisvärd... Jag har svårt att se någon säga grattis till nya kostymen men det är den fulaste modellen dom har gjort... Men det är bara min åsikt. |
|
|
ModoLasse måste nog fixa en ny säkring som tydligen brunnit i hjärnan! Om 10 år när alla bilar ser ännu mer lika dana ut så kommer folk att tycka att den där Chris Bangle han va nog inte så korkad ändå;) Nu handlar ju den här tråden om det finns några vettiga M5 kvar av PHX och så lyckades han hitta en M6 istället. Avundsjuka kommentarer som dina Lasse kan du hålla för dig själv! Men det är ju bara min åsikt........ EB |
|
|
Vi hänger alla här av samma anledning = Vi älskar BMW och framförallt V10! Det viktigaste för mig var att hitta en V10 i bra skick med fin historik, där stämde Modolasses in bra förutom att Indianapolisröd är extremt ful och det var där det föll. Grannen har en Nissan Micra i vinrött och jäklar va osexig den färgen är på en M5, konstigt nog ser den bättre ut på M6. Jag ville ha en M5 för jag kände att jag ville ha mer komfort än i min förra bil som var en Z4 M Coupé. Det var dock svårt att hitta en fin M5 så jag åkte och kollade på M6an och blev kär direkt. Den var större än jag trodde och inte alls jobbig trots coupén. M5 E60 ser ju ut som vilken 5-serie som helst och E63 är speciell, alla gillar inte den men det rör mig inte i ryggen. JAG gillar den! |
|
|
Nu är inte jag någon forum räv med miljontals med inlägg även om jag varit aktiv här inne sedan 2002 fast under ett annat konto/mail me det är en annan historia. Phoenix, grattis till ett till synes väldigt fint objekt, samt en ovanlig bil bland andra dussin bilar. Var själv inte super frälst i just e63 men så dök det upp en jag bara inte kunde säga nej till, är egentligen för gammal för att åka runt med massa efter marknads junk, men svårt när det sitter så fruktansvärt bra på just denna model. Ett stort grattis till en trevlig bil |
|
|
H-O-A: Tack! Din bil är perfekt, så jäkla läcker och en utav de snyggare M6or jag sett! Jag hade låtit den vara så som den är! |
|
|
Man tackar, skillnaden idag mot när bildera är togs är att fram läppen sitter med karboreband då det räckte med 2 trasiga front läppar :) Såg att du hade skrivit till mig på garaget, är inte inne alltför ofta så det är därför jag ej svarade. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.