AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
81.565

M5 E60: Finns det några "vettiga" kvar?

Sida 5 av 13
Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
Som ni säger, fixa en bandag nu i vår!

Grattis till VVVVVV10
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Grym bil Phoenix!

Fick mig att återigen börja sakna och sörja min sålda M6 AW -08 LCI E63... Fin spec på din också med Ind high end audio, Alcantara, kolfiberinteriör med svart läder m.m. Den såg ut att va i kanon skick!

Servad nyligen? Något bytt typ avgassystem? Min hade Hartge men sen finns ju flertalet andra härliga system som jag TBH tycker att bilen och V10an kräver oavsett körstil. Hartges var härligt för det kändes som den släppte bara på mer ju högre varvtal och inte bara envist och högt brölande från starten så att det blir för mkt.

Jag hade dock försökt få med maskinskadegaranti i försäkringen om möjligt, kolla med t.ex. Trygg Hansa. Då kan man sova lite lugnare om nätterna :-)
Tack Stilren!

Den känns väldigt exklusiv och lyxig bilen och jag letade efter en skön bil en som ändå går bra. M6an är ju relativt ovanlig med vilket känns kul
med :)

Bilen är helt original och jag kommer nog hålla den så med iochmed att det är en individual också men jag håller definitivt med om att ett Eisenmann Race inte vore dumt :)

Bilen ska hämtas i April och innan dess ska den få ny olja och alla filter bytta, även så tändstift och nya bakdäck. Den ska även poleras och lackförseglas samt få nya njurar och kåpor på ratten då plasten flagnat vilket är mer regel än undantag verkar det som.

Ja det är frågan om man ändå inte ska ha IF stor i 2 år, det skiljer bara 1000:- i månaden mot BMW original men en ny motor kostar mer än 12.000:- :)

/ Filip
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Jag håller med - den här bilen är väldigt lyxig och erbjuder hela paketet (om man bortser barnfamiljens diverse olika krav då). Vi körde ca 1000 underbara mil totalt under ägo innan det var dags med större bostadsköp och vinter igen. Inkluderat där var även en fantastisk tripp till Adriatiska kusten genom vackra Europa på ca 500-600 mil inkl biltåg. Oj vad den gick bra, obeskrivligt lugnt och fint när du önskade trots 21" hjul och -30 mm sportfjädrar och tro mig när jag säger att den är exklusiv och väcker stort intresse samt känslor bland folk.

Bra att du får det bytt. Jag bytte tändstift, oljor och filter innan resan och den blev faktiskt, trots låga mil ca 6.700 mil, märkbart betydligt rappare och finare att köra. Gick på ca 10.000 kr men inte mer än andra bilar egentligen så vårdar man och köper ett bra ex från början borde man vara safe.

Jag gjorde LC två gånger och det var grymt kul men sedan med tanke på bilens historik och min plånbok tog jag det lugnare vad gäller bus- och bankörning. Det blev dock ett test på 275 km/h på Autobahn innan fartspärren hoppade i och det var en härlig känsla hur starkt bilen drog upp dit från 130-140 km/h på femmans växel om jag minns rätt för att sedan bara strypas när den fortfarande ville ge mer.

Hade jag köpt bil nu hade jag velat hitta en perfekt svart M5 E61 2008+ med ca max 5.000 mil på mätaren. Då vi behöver större bil nästa gång men för att V10an är så j*vla grymt underbar. SMG-lådan också, många gånger, men DKG-lådan hade nog ändå fungerat smidigare i Stockholmsområdet som jag kände dödade för mycket av det roliga med den här typen av bil och motor. Undra hur många liter V-Power och onödigt slit jag fick betala för när bilen egentligen bara vill ut på motorväg, landsväg eller banan......
Ditt nästa inlägg blir det 1000:e så det känns ju gött att du får fira det med lite V10-snack :)

Vad hade du för fjädrar på? Jag tycker den är för hög original men vet inte hur EDC påverkas av att den sänks?

H&R gör ju bra grejer.

Samtidigt som jag vill hålla den original så är man ändå sugen på avgas, sänkning, kolfiberläpp och kolfibervinge bak.

Två av fälgarna ska renoveras alternativt bytas ut då de är lite lite kantstötta.

LC kommer jag aldrig använda men toppfarten ska definitivt testas även om jag mest kommer glida med den, blir nog inte mer än max 500 mil per år.

Längtar till April nu :)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Grattis Phoenix..
Visa användare
202
Schrickm5
BMW F11 M550d xdrive 2013
Congrats Phoenix, I don't know what price you paid, but it looks like you got a good deal with all the post sales work being done to the car.

Hope to see you in one of the meetings next year! I'll be in the black E61 M5.

Hope the wait doesn't feel too long!

Min är sänkt 20mm med H&R fjädrar. Verkar inte påverka EDC. Lite snyggare när bilen ligger lägre utan att den ser sänkt ut.

Sen tycker jag att man ska skippa kolfiber läppar och skräp. satsa istället på FL bakluckan med bromsljus.

Längtar till en riktig M träff!

Ja den är lite hög original så ett Eibach PRO fjäderkit får det
nog bli. Sänker 25mm fram och 15mm bak

Ba
328
Basilika
E39 530im
Grattis till fin bil med grym motor! Njut sen av den högvarviga V10an när den ryter till ;)

Förblir den helt standard eller åker fetare avgassystem på, samt V-Max kanske? ;)
Tack :)

Antingen förblir den helt original eller så blir det:

- Eisenmann Race
- Eibach sänkning
- kolfiberläpp
- Liten kolfiberläpp på bagageluckan
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Jag tycker du ska ha utseendet original, det är så en BMW ska vara.
Däremot avgassystem o sänkning blir snyggt :)
Ja man kan ju börja med det :)
Visa användare
164
Leif Svensson
X3 2,5 -04
Hyundai Santa Fe -17
Phoenix:

Jag är mån om att Din bilaffär skall sluta på bästa sätt så jag blir lite orolig när jag läser att Du skall hämta ut bilen först i april.

Jag förmodar att Du betalt någon form av handpenning. Har Du koll på att handpenningen inte går att få tillbaka i det fall bilfirman går i konkurs? Vi kan ju förmoda att en eventuell konkursförvaltare kommer att driva verksamheten vidare (och också vill sälja aktuell bil), men utifrån vad jag hört så är han inte bunden att sälja enligt det pris Du har i avtal och ej heller låta Dig tillgodoräkna den handpenningen Du erlagt.

Det handlar om att ha varan i sin besittning så om Du har köpt bilen, registrerat den på Dig, kört den utanför grindarna och sedan hyrt en garageplats av bilfirman, då tror jag som lekmannajurist att man klarar sig.

Har ingen som helst anledning att tro att bilfirman i detta fall riskerar konkurs, missförstå mig inte, jag vill bara uppmärksamma Dig på en risk om man betalar handpenning och inte tar bilen i besittning. Beroende på handpenningens storlek blir detta givetvis mer eller mindre viktigt att ta hänsyn till.

Mvh Leif

Tack för omtanken Leif.

Jag ska klargöra lite kring hur det ligger till.

Självklart kan en firma gå i konkurs och jag är medveten om risken med handpenningen.

Firman det handlar om är en stor firma vilken jag anser vara en väldigt seriös firma som säljer fina bilar och jag har fullt förtroende för grabbarna.

När det gäller det med April så var det mitt önskemål, jag får hämta bilen när jag vill men med tanke på att den ska servas och rekondas innan försäljning och att jag inte har någon brådska med att köra då jag ändå inte ställer på fören April tidigast så frågade jag om jag fick ha kvar den där, vilket var värdigt generöst av firman.

Ser man på det utifrån firmans perspektiv så hade jag också tagit handpenning, de har redan sagt nej till andra spekulanter och skulle jag välja att dra mig ur så går ju firman också gått miste om affären utan trygghet mer än mina ord att jag ska köpa den.

Jag är dock tacksam att du skriver ner dina tankar.

Med vänlig hälsning, Filip
Såg att det kom ut en fin M6:a på S Jönsson bil.

Länk

Nästan så man blir sugen :)
Mycket fin, fel färg bara :/
Gallardo/ Go for it! Det är läge nu! Jag menar hur många svensksålda i det skicket av den årsmodellen finns det att välja på?

EB
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Grymt fin bil Gallardo.
Jag måste erkänna att jag gillade inte alls M6 innan men ju mer bilder/filmer jag tittar på börjar jag verkligen uppskatta och gilla den lite udda och exotiska designen. Den är så fet och inredningen är underbar, lägg sedan på den bäst välljudande motorn BMW gjort så blir det en fulträff.

Längtar bra mycket till våren nu :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.