|
Sida 2 av 13
|
|
|---|---|
|
Ah ok, tack. Ska bli intressant att höra hur din resa går, förstår att du känner dig som ett barn på julafton :) Skulle det inte gå vägen så vet jag en i Uppsala som har perfekt historik och sevad som den ska, mao alla rätt. Dessvärre kommer jag inte riktig överens med färgen men det är ju en smaksak. |
|
|
Blev inget med den i Malmö. Jakten går vidare |
|
|
Trist, men det kommer flera :) (Hoppas vi) "Min" blev besiktigad igår (UA, pjuuuu), servad idag, bla SMG och bakaxel (diff?). Så imorgon väntar en förhoppningsvis "händelselös" men ROLIG hemresa (som tas på två dagar, man skall inte utmana ödet :) ). Och det är ju inte fel att vakna på morgonen och veta att det enda som står på schemat är att köra M5. Kommer nog bli svårt att sova inatt :P /MrWIB |
|
| Lycka till och hoppas du blir nöjd. | |
|
Ser fram emot en uppdatering imorgon! Lycka till! |
|
|
Kör försiktigt på de hala vägarna! Och grattis förresten! :) |
|
|
MrWIB, Har sett bilen och då verkade den vara riktigt fin. Om den är lika fin mekanisk så är den ett riktigt klipp, |
|
|
Tack för lyckönskningar! @cbx1047, låter ju lysande :) Det står ett O, som i "osäker/nedsatt funktion" för Värme och Klimatanläggningen i varudeklarationen på bilen. Hur orolig skall man vara? Har bett säljaren ringa så jag hoppas få svar innan jag sitter på planet ... |
|
|
Gomorron, ja då är ju nåt knasigt där, kan tex va att gasen läckt ut till ac:n osv. Och är det inte åtgärdat så är det förmodligen nåt dyrare eftersom den ju varit inne på service ändå. Har säljaren inte upplyst om ev fel/brister generellt före köpet? |
|
|
God morgon, Nä bilen skall vara felfri enligt säljaren. Därför blev jag lite ställd när jag fick varudeklarationen. Men jag hoppas han har en bra förklaring på vad det är. Den är testad när de tog in den och då hittade de inget fel alls på bilen. Jag återkommer i ämnet :) |
|
|
Faran avblåst :) Allt funkar som det skall! Bara några timmar kvar nu ... Hoppas vädret och väglag är snällt. |
|
Lasse Karlsson |
MrWIB! Hoppas du har vinterdäck på! men den är ju från norrland, så det borde det ju vara! Kör inte hem på breda sommarplattor! det är mitt tips! Ha en skön hemfärd! tror inte du blir missnöjd med "nyförvärvet"! Ser fram emot lite bilder snart! HA DET! modolasse |
|
Att det står O i varudeklarationen innebär att du inte kan reklamera någonting efter köpet som har med Värme & Klimat att göra. Bara så du är med på det. ------- //Lövet |
|
|
MrWIB, I know exactly how you feel! I collected mine from Hässelholm and drove to Sundsvall, one amazing trip - in April this year. Hope you enjoy ownership as much as I do. Phoenix M3, I am also quite picky - so I bought my E61 M5 after about 4 months of searching, and I chose low mileage, LCI and Svensksåld above all else. I also bought it from BMW, I also had mine for sale on Blocket but have changed my mind about selling it just now. (bought it at 5700mil now its 7000mil). I couldn't be happier with it, even though its got only two real useful extras like soft close and active headlights. If you are ever in Sundsvall let me know...dont worry I wont make you speak English all the time! |
|
|
På väg hem i snöovädret :) Vinterdäck på!! Vilken bil :D Nu gör ju väglaget att man inte kan testa nått direkt, men vilken potential det finns! Nu får det gärna vara vår snart :) Skicket är grymt! Känner mig mycket nöjd än så länge, denna kommer få stanna i familjen länge om den sköter sig :) Ligger lite efter schemat pga trasiga flygplan och pissdåligt väder, men det e inte fel att glida omkring i den. Undervikt omkörningar pga 245 vinterdäck som spårar mer än jag tycker om ... |
|
|
Det är en fantastisk känsla att köra en M5 E60 på vinterväglag, man får njuta av bilens andra karaktär. Glömmer nog aldrig när jag körde hem min från S-vall i februari med s-däck. Hastighetsbegränsningen hölls prickfritt och mjuka fötter. Lycka till! |
|
|
Kan väl avsluta med att jag är hemma med bilen nu :) Blev en kort natts sömn i Gävle innan färden fortsatte. Mycket skönare att köra på dagen och snön hade försvunnit från vägarna. Fortfarande lika nöjd med bilen ^^ Tagit en lite noggrannare titt på den igen och jag får väl hålla med säljaren att den är sjukt fin, så där ljög han inte ;) Tror jag hamnade runt 1.1-1.2l/milen, då med max +10km över tillåten hast. Nästa investering - Dension Gateway 500BT, en sekund till med reklamradio så kör jag av vägen! @ Schrickm5, when I passed Sundsvall i didn't have the time ;) /MrWIB |
|
| Var har du kört den från? Luleå? | |
|
Nä, skrev jag inte det? Skellefteå var det iaf :) Ganska nära 130mil till Gbg (Mölnlycke för att va exakt) /MrWIB |
|
| Vad är det för fel på UCARS M5:a med låga mil dyrt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.