AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
81.702

M5 E60: Finns det några "vettiga" kvar?

Sida 10 av 13
För min del är Indianapolisrot trea efter Carbonschwarz och Monacoblau av standardfärgerna. Tycker samtidigt Indianapolis ser bättre ut på M5 än M6.
@modolasse

Vi missförstod varandra, jag refererade till den blåa M5an på KVD som det länkades till.
Min bil har anlänt idag!!!

WOOHOOOO!!!!

www.garaget.org/philly
Kul PHX!
Inte körd ni väl den i saltet;)
Ska du ställa på nu?

EB
Nejnej, den kommer stå och vila fram till våren :)

Jag fick den levererad med Eurotransport!

2 st fräscha svensksålda M5or på Blocket. Kanske kan vara nått till BOS⛽️

EB
ECT540 har jag kollat på. Det var den som var till salu i Malmö. Vänster bakskärm omlackad men riktigt snyggt gjort. Kände av en liten rökdoft i bilen då ägaren rökte cigariller, dock INTE i bilen men det sitter ju kvar på ratt o.s.v.

I allmänt var bilen OK, endast 2 ägare. Skivorna såg dock inte jätteroliga ut.

05an ser dock riktigt fin ut.
Har nu börjat bli sugen på en E60 M5 men det är svårt hitta bra ex.

Det kom upp en sv-såld 06:a XCW190 idag men har haft 15 ägare!!
Kan vara 7 ägare då bilhandlaren räknas in. Min har 10 ägare men varit BMW-handlare som bytt in den varje gång så 5 brukare med mig.
Jag tar en registerkontroll på den och återkommer
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Vore spännande och höra om någon här köpte den silvriga 5000 milare i Örebro eller den blå lågmilade kvd M5:an?
Ska bara väcka liv lite i det vi diskuterade på sida 8 gällande "nollställning av SMG".

Jag testade idag och det fungerar verkligen. Den kändes "gubbkörd" innan och höll på växlarna lite längre men genom att bara flytta spaken till vänster i både 50km/h och 100km/h och hålla in paddlarna i 3-5 sekunder och sen flytta tillbaka den så är växlingen som natt och dag!

Do it!
PHX/ Det låter kanon.
Samtidigt står det i boken att bilen ska sköta det själv om man inte gör det?
Varför gjorde du det i både 100 o 50? Och varför är du ute o kör i slasket;)!!!!

Är kopplingen bytt på den?
Min är bytt för 600 mil sedan och jag undrar när det i så fall kan vara lämpligt att göra nollställnigen. Var 500 mil kanske?

Jag vill också ut och köraaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

EB
Jag vet inte varför jag gjorde det i olika hastigheter? :)

Kopplingen byttes vid 1200 mil redan så det är skönt med en "ny". Bilen har rullat 5456 mil.

Anledningen till att jag körde bilen är för att fronten, sidokjolarna, bakre stötfångaren ska lackas om. Jag HATAR stenskott. Sen ska den poleras och rekondas ordentligt.

Efter det är klart så ska den inte användas fören våren såklart :)
Ska bli kul att se den på BOS. Tar du den på släpan dit;)
Du vill verkligen ha lacken i perfekt skick, men att lacka fälgarna helt gråa, njae får lite Volvo feeling där.

EB
Nej den ska köras ;)

Angående skicket så vill jag ha det så bra som möjligt men givetvis finns det lite stenskott, någon repa och lite märken i interiören men bilen är ju ändå 8 år och kostar en bråkdel av vad den gjorde ny.

Min Z4M, DEN var verkligen som NY, men den hade bara gått 2800 mil när jag köpte den.

Länk

Tänkte något i den här stilen, samma färg som fälgarna på Nissan GTR

Länk
Z4an ser riktigt fin ut!

Fälgarna kan nog bli kanon iaf.

Är din körd mycket på bana tror du?

EB
Menar du M6an?
Nej den är nog aldrig körd på bana, förra ägaren var en 63-årig herre :)
Filip: Lite OT, men: Vad använder du till att behandla lädret i dina bilar för att få det matt? (såg interiörbilden på M6an)
Leathermaster, finns på mio och på de flesta möbelhandlare.

Först rengöring med "cleaner" och en borste för att få bort att smuts i porer.
Sen ytterliggare en omgång fast med mikrofiberduk. Nu har man fått bort all smuts och flott och den blanka ytan. Sen kör man en omgång med den skyddande krämen med en mikrofiberduk.

Här finns en bra guide. Jag gör det här 1 gång per månad, skrämmande hur flottigt det blir på kort tid. Det är precis samma sak som om du inte tvättar ansiktet varje dag.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.