AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
825

Nerlacka stötfångare själv, E36?

M-Mag
Är det svårt att få till en hyfsad finsh på stötfångarna om man vill göra en nedlackning själv med hjälp av sprayfärg? Någon som gjort detta själv? Bilen är svart.

Vänligen Magnus

"Din Toyota är inte fantastisk"
Sprayfärg slutar aldrig härda vilket innebär att du förr eller senare får se den krackelera.
Fa
227
Falcon
325 -93
Jag har gjort det själv på min (silver met). och du ser ingen skillnad på 50cm ungefär, detta gjordes för 1 1/2 år sedan och det sitter.
tips åk till autoekonomi och låt dom blanda färgen åt dig, du får ett mycket bra resultat av det.
//Peter
M-Mag
Autoekonomi var ligger det? Finns det i Göteborg?

"Din Toyota är inte fantastisk"
Trax
Nu måste jag fråga vad man gör när man nerlackar. Har läst det i tidningar att bilen är nerlackad, men har aldrig fått en förklaring till vad det är man gjort då?

Dumma frågor måste frågas ibland. :-)

/Trax
el
174
elite
745i E65 -03
Trax: Det innebär att de vanligtvis olackade (eller svart/grå) trösklarna och nederdelarna av spoilers, etc lackas i bilens färg.

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Tycker inte att du ska försöka göra det själv! Visst kan man få till bra finish, men det kommer aldrig att hålla sig fint i längden.
jag skulle aldrig gå løs med en spray burk på min bil. fy fan det e ju som att be om bekymmer.
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Håller med de andra. Bättre att lämna in den. Så mycket kostar det ju inte att få det gjort.
mvh Daniel

----------------------------
Finns på icq: 60288954

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Tror inte att det kostar speciellt mycket om du går med prylarna till en lackerare och låter honom göra jobbet. Se bara till så att ev. förarbete är klart.
Inga problem att göra själv om man bara har prylarna, men vem har det?

/Kristian BMWCS 5062

------------------------------
Länk
M-Mag
Tack för alla svar. Jag kommer att lämna in bilen för nedlackning, då jag insett att jag vill ha hög finisch.

"Your Toyota is not fantastic."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.