AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.767

Först sänkt och sedan höjt priset till dyrare än från början?

Lasse Karlsson
Länk

Funderar lite på vad man gjort här? Har absolut för mig att denna startade på 399 papp, för att sedan sänkas till 379, också nu tillbaka till dyrare än från början!?

Nån som läst annonsen över tid, som kan säga vad man gjort för att bilen ska va 20 papp dyrare? Har man gjort jätteservice, typ med tändstift osv? eller har man uppgraderat med nån typ av "lullull" ? eller vad?

Tänker så här: nån kanske va intresserad på 379.000, nu måste denne fiktive person försöka övertyga säljaren om att 379.000 är rätt pris att utgå ifrån, även vid en prutning.

Kan inte tänka mig att man gjort mer ån servat! och i mina ögon är inte bilen värd ett dyft mer än innan med att man servat oavsett vad man gjort vid denna! Men det kanske är nått annat, som jag inte känner till!`

Nån som vet? Vill bara tillägga att jag själv inte är intresserad! men det kan ju finnas andra!

HA DET!

modolasse
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
De tror kanske att 20kkr inte gör någon direkt skillnad på att få den såld, det handlar snarare om att en köpare som uppskattar det låga miltalet ska se den. De har kanske accepterat att den kommer ta längre tid att sälja.

Om du inte tycker bilen är värd ett dyft mer än 379kkr så köper du den ju inte, och det skriver du ju också att du inte kommer göra. Men någon annan kanske tycker den är värd 399kkr och då blir det affär.
Lasse Karlsson
Grelle!

Visst! men den är ju ändå sänkt en gång redan! varför! jo för att ingen har velat betala 399 då, och varför ska någon då vilja göra det nu!?

Tycker det är synd om den som kanske blir intresserad nu, som inte visste om hur prisbilden va då! Ska tillägga att min åsikt är : har man inte gjort nått alls åt bilen, och sen höjt priset, så är det väl kanske inte "fuffens" men i mina ögon ivarjefall rentutsagt oschysst!

Tror inte köparen på 399 blir glad då han får reda på att den va nere på 379! oavsett hur fin bilen än må vara!

Så va min tanke!

HA DET!

modolasse
Men Lasse...Det är ett annonspris du talar om. När den annonserades för 379' så kunde den (låt oss säga!) släppas för säg 355'. Nu annonseras den för 399', men kan ändå (låt oss säga!) släppas för 355'. Så rent psykologiskt, vilken affär känns bäst:)? Det är bara EN som kommer köpa bilen, o det gäller att hitta denna person, ett sätt kan vara ett högre pris med större prutmån.
Nu vet jag inte hur det är med M5 och hur länge den stått i hallen, men det kan ju lika gärna vara så att säljaren testat 379 under hösten och att han fått respons strax därunder men inte velat släppa den för det. Nu testar han med 399 igen och för en ny spekulant så kommer denna känna sig nöjd med att ha prutat ned den till 380kkr.

Om bilen är nedsatt till från 399 till 379 släpper de den knappast för 355 i första taget gissar jag på. De hade i alla fall jag aldrig gjort om jag vore säljare.
Verkar vara ett typiskt ucars-beteende... En kompis var intresserad av en bil där under hösten men helt plötsligt så höjdes priset 25k, motiveringen var att den var för billig tidigare. Den bilen är numera sänkt till första utgångspriset och fortfarande osåld. Kompisen köpte en likadan på annat håll.
Ni bör nog läsa min tråd om bilen i fråga:

Länk
@Lasse

Självklart är det inte seriöst göra så och visar väl att det är en så kallad hästhandlare bakom bilen, leta vidare är min rekommendation.
Lasse har redan en fin M5, han undrade nog bara över deras konstiga beteende gällande prissättning. Det räcker att läsa folks kommentarer om den firman för att inse att man inte ska sätta sin fot där.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Inte första ggr de gör så!!
Var intresserad av en M3 E30 som de hade 2011, gör en lång historia kort
225 tusen ville de ha, betalade 5000 handpenning.
Dagen efter ringer säljaren o påstår att kollegan redan sålt bilen??
Får tillbaka min handpenning o livet rullar på.
5 månader senare sätter de ut bilen för 275 tusen??
Ucar äger bilen hela tiden, så såld blev den inte däremellan!

Zig pack, inte konstigt de har rykte om sig! Ja, de finns svenskar som oxå är pack!
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Som någon redan skrev, vem fan köper en e60 m5 för 400 000kr när en f10 kostar 100 000kr mer?
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Ucars är Skånes motsvarighet till Stockholms Michell & Company...

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Två skitföretag som säljer skrotbilar för 10 000kr till bilar för 1miljon med samma affärsidé, kvantitet före kvalitet.

Ni spekulanter kan ju kontakta ägaren direkt på fb:
Länk

Lycka till!
Verdi
De höjde priset flera ggr på en M550d jag var lite halvintresserad av i somras. Jag mailade på ursprungspriset som var riktigt bra. Fick inget svar. Kanske för att de aldrig tänkte sälja till det priset i alla fall. Vad vet jag...

Höll lite utkik efter beggade A45 AMG tidigare här i höstas. Såg att Shift gear hade haft en svart inne ett bra tag. Började någonstans på 450 sen ned till 389 om jag minns rätt och sedan höjdes den ett par gånger och sedan sänktes.

Så nog verkar detta vara relativt vanligt i branschen.
Nu är den sänkt igen, skulle va roligt o veta om den är sjyst eller om den varit diket...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.