|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis köpt en 320i -09 med 8 500 mil på mätaren från en känd bilhandlare. Kände direkt att kamkedjan lät oroväckande och lämnade in den till BMW. Den var kass och behövde bytas (ej förvånad...). Men eftersom jag har både garanti (MRF) och motorskadeförsäkring blir inte jag personligen ekonomiskt drabbad men jag undrar över hur den nya kedjan egentligen är. Enligt BMW-teknikern så är det "nya nummer" och enligt Länk är det ny kedja. Jag har läst många trådar kring dessa kedjebekymmer men saknar erfarenheter kring ni som har fått ny kedja monterad (även N47)? | |
|
Hej, precis fått bytt "allt" enligt Puma på min N47 och hade också varit intresserad av att veta om de nya delarna är något att lita på? Mvh Christian |
|
|
Bör vara OK nu om du fått den bytt efter 2013. Risken bör i alla fall vara mindre. Se "Case 3" en bit ner på sidan: Länk |
|
| Vad kostar det å byta kamkedja ungefär någon som vet ? | |
| På en N43 med kedjan i fram upp till 30 000 kr, enligt BMW i Skövde. Då byts "allt". | |
|
Svarar på min egen fråga utifall någon är intresserad. Enligt BMW-mekanikern har ingen kommit tillbaka med samma problem när de fått en ny kedja. Inte ens de som för några år sedan satte dit delar med samma gamla nummer. Fick tillbaka bilen idag och det blev en väldans skillnad. Låter inte längre som en traktor vid start och de små rycken är borta. Väldigt nöjd, fick olja + filter betalat av garantin dessutom (jag tänkte precis byta). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.