|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett ganska konstigt bekymmer med farthållaren. Ibland när jag har kört med bilen ett tag (med farthållaren inkopplad tidigare under färden) och ska aktivera farthållaren, så går den inte igång! Jag har prövat att dra och trycka åt alla håll och kanter, men den är död. Så testade jag att stänga av bilen i farten och direkt starta igen, och då går den alltid igång. Vad beror detta på? Gör jag något fel? Tacksam för teorier! let the Best Machine Win! | |
|
Jag blir galen! Det hände idag igen! Är det INGEN som har någon teori? let the Best Machine Win! |
|
|
Har samma strul. Glapp i ngn kabel kanske? Har tänkt kolla över det när jag får tid. Har även hört att microbrytarna i spaken kan bli dåliga men varför skulle det då gå om man startar om bilen?? LTK, Kung i Alingsås |
|
| Har samma fenomen. Uppstår om man kör väldigt guppigt svängigt etc och sedan försöker använda farthållaren. Står i min handbok att så ska det vara. Farthållaren fungerar inte under vissa grader. Tror att det är -3 - men inte säker. | |
|
Kontrollera brytarna på broms och kopplingspedal så att dom fungerar. Eftersom ni troligtvis kopplar ur när ni stänger av tändningen så kanske brytaren får kontakt när ni släpper upp kopplingen igen. Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer! |
|
|
Tack för tipsen! Ska kolla upp det, är perfektionist så det är inte kul när det krånglar. Tänkte passa på med en ny fråga; när man kör med farthållare inkopplad och drar spaken mot sig för att sänka farten, så släpper den gasen ganska abrupt. Vilket får till följd att det klonkar till lite från bakaxelhållet. Kan det vara de berömda silentblocken kanske? Tror inte de är bytta någon gång, den har ju rullat så förhållandevis få mil. Men iallafall, kan man justera farthållarens ingrepp? Likaså när man gasar på med spaken, när man släpper den känns det som om bilen "tappar luften" någon sekund, innan den börjar driva i inställd hastighet. Klart irriterande! let the Best Machine Win! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.