AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
35.505

Nya Audi Q7

Sida 6 av 6
Mmm, det var det jag misstänkte..tack för ett utförligt svar LLoydan och att du berättade dina erfarenheter av Q7 an :)

Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
LLoydans erfarenheter stämmer extremt väl ihop med mina. Kunde lika gärna varit mina egna ord.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Anders: Vad trevligt!!

Du har ju haft några(!) bilar, så du har ju lite att jämföra med, men jag är övertygad att du kommer bli nöjd! Vilken motor valde du? Spec?

Här är min bil.
GLACIÄRVIT METALLIC
Adaptiv luftfjädring
Sportläderratt i 3-ekerdesign med multifunktion plus och växelpaddlar, inklusive rattvärme
Rattinställning elektrisk
Panoramaglastak
Sätesvärme bak
Variabla nackstöd för framsätena
Ytterbackspeglar elektriskt inställ-, uppvärm- och infällbara, med minnesfunktion
Styrkod till Tillsatsvärme/kupeluftare
Audi phone box
Anslutningsgaranti 1 r, max. 90 000 km
Backkamera
Alcantara perforerat/läder med S-prägling i framsätenas ryggstöd
S line-exteriörpaket
Bränsletank och adBlue-tank med utökad volym
Framsäten elinställbara inklusive minnesfunktion för förarsätet
LED-strålkastare
Miljöbelysning
Teknikpaket
Trailerpaket
Klimatpaket (4-zon)
S line sportpaket
Sports Edition
Serviceavtal

Tror paketen ser lite annorlunda ut nu.Så här i efterhand saknar jag egentligen bara heads-up. Bose-systemet som ingick i teknikpaketet tycker jag låter riktigt bra. Audi Connect är jag dock lite besviken på då man inte kan göra så mycket med det tycker jag. I övrigt är dock Virtual Cockpit och Navigatorn med pekplattan bra att handha. Ett stort plus är också att man kan trycka ned skärmen i mitten vid tex mörkerkörning.

Mvh, lloydan
Det är 272 hk. Jag fick så bra deal så att jag inte kunde låta bli. Operationell leasing 24 mån med garanterat restvärde.
Det mesta bland options; Adaptiv luftfjädring sport, panorama, sätesvärme bak, svart glanspaket, Audi phone box, 22", assistanspaket tour och city, värmeskydds ljudisolerat glas o tonade rutor, minne för stolarna, miljöbelysning, teknikpaket, trailerpaket, evolutionspaket, klimatpaket, sports edition är väl det mesta vad jag minns, daytona grey.

/Anders
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Anders: Blir intressant att höra dig jämföra med nya XC60 som du åkt ett tag. Vad jag förstått i någon annan tråd är du väldigt nöjd med den. Har hört en del säga att dom tycker att nya XC60 känns bättre ihopskruvad än XC90.

Q7 i Daytona grey med svart glans är en riktigt snygg kombo!

Mvh LLoydan
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Har du åkt Q7 ett tag nu Anders? intryck? Själv funtar jag på om XC60 T8 kanske är nästa bil för mig. Hur skulle du jämföra Q7 med nya XC60?

Mvh LLoydan
Nej, det blev en kovändning. Jag överlät min beställning, tog en XC90 i byte som jag precis byter bort mot en ny XC60 D5 AWD. Det passar oss bättre för tillfället. Jag kände att vi inte för tillfället behöver en så stor och dyr bil som Q7. När jag lånade en Q7 en helg så kändes den som att köra Finlandsbåt ungefär :-) XC60 är en väldigt fin bil tycker jag. Den kommer att bli väldigt bra. Jag bör få den framemot helgen.

/Anders
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Haha ok! Känner igen Finlandsbåtskänslan från när jag hämtade min Q7:a men faktum är att den idag inte känns det minsta(!) stor, varken i utrymme eller hur den uppträder på vägen. Man kan nog säga att dom har lyckats med den så tillvida men det beror såklart också på att man vänjer sig fort och stort blir det nya normala.

Du funderade aldrig på XC60 T8? För dyrt prissatt tycker jag men XC90 T8 verkar ju hålla värdet hyggligt bra.

/Lloydan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.