|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Sani, det är iofs sant men jag ska ge handlare nr.1 chansen senare att matcha priset då det är i orten jag bor och som jag gärna supportar. Fast inte till vilket pris som helst :) Jag sa till båda handlare att jag inte skulle ta bilen på firman utan jag kommer köpa den som privatperson. Så här ser specen ut i dagsläget: Audi Q7 3,0TDI 272hk Daytonagrå pärleffekt Alu fälgar Audi sport i 5-dubbel ekerdesign, titanlook matt 21" Sports Edition S Line exteriörpaket S line sportpaket Teknikpaketet Trailerpaketet Adaptiv luftfjädring Tonade rutor Ytterbackspeglar infällbara med minne Elstolar med minnesfunktion för förarsätet Backkamera Alcantara/läder sportstolar LED-strålkastare Miljöbelysning Och det jag ska lägga till är Audi Smartphone gränssnitt. Sedan velar jag lite med Panoramatak samt 4-zons klimatanläggning. Måste ju dra gränsen någonstans... :) |
|
|
vad fick du för priser? Fin spec även om jag saknar lite men kryssar man som man vill på en Q7 så hamnar man lätt mellan 850-950 tkr. Hur är sportstolarna i Q7? Jag är ju väldigt förtjust i komfortstolarna jag har i A8 och som jag hade i Allroaden. Bose? Värme i baksätet är det standard? Det och 4-zons klima är väldigt uppskattat av de som åker i baksätet, hos mig min fru :-) Som förresten är sur att jag beställt en ny Allroad och vill att vi skall åka "högt"... Men själv tycker jag inte att det är värt 2-300.000,- mera jämfört med Allroaden som dessutom är roligare att köra. /Anders |
|
|
Den landar på ganska exakt 800k innan rabatterna. Sportstolarna tycker jag är helt ok. Typ som i A6 bara lite större gissar jag. Bose ingår i Teknikpaket och låter riktigt bra! Att jag tvekar med 4-zons är främst en prisfråga då jag vill sätta en gräns. Men även då jag har småbarn och jag är helt säker på att det kommer bli konflikter om hur det ska vara... Det finns iofs en barnspärr så det styrs framifrån, men ändå. Osäker på värme bak om det är standard. För min del kvittar det då alla barnen fortfarande sitter i bilstolar än så länge. Haha, det är lite samma med min fru som faktiskt mer än jag vill ha en SUV. Då vi har 3 barn är det extra utrymmet och tredje säteraden som väger tungt. Sedan är just Q7 oerhört skön att köra. Men jag håller med dig helt gällande Allroad och om det inte blir en Q7 så är det Allroaden jag slår till på. Svårt att hitta en mer prisvärd bil just nu än den. |
|
|
4-zons är överskattad, anser jag - panorama är däremot väldigt trevligt för den här biltypen! (Och barnen) Fin spec i övrigt, och grattis i förskott :) |
|
|
Nu är det spikat. Det blir en Q7. Hade tänkt vänta till våren med det går inte... :) Förutom ovan spec har jag lagt till: Audi Smartphone gränssnitt Assistanspaket tour Min lokal handlare kan som sagt inte matcha priset jag fått av 2 andra återförsäljare i landet, vilket är synd. Min fråga är om har det någon betydelse för service, garantiåtgärder m.m vart man köpt bilen? Kan jag alltså lika gärna lämna in den här i Umeå trots att jag köpt bilen i Sthlm eller Borås? |
|
|
Ja Amli, det har ingen som helst betydelse. Ex vis är det många BMW-ägare som köpt sin BMW i Stockholm och istället åker till Novation i Uppsala och servar för bättre service mm. Vad kul, när får du bilen? /Anders |
|
|
Jag hade i ditt läge bytt LED till Matrix LED. Jag antar du har en del mörkerkörning uppe i norr och det är suveränt med de "adaptiva" LED ljusen nu när det är mörkt allt oftare. Jag har det på A8-an och var nära att ta bort det från kommande Allroaden men cirka 10tkr extra är det värt tycker jag jämfört med vanliga LED. Sen Audi Connect? Assistanspaket är väl de olika varningssystemen vid filkörning mm? 4-zons klima är alltid uppskattat om man har baksätetspassagerare och jag skulle även tagit Panorama. Var landade priset och hur mkt rabatt fick du? Jag har ännu inte provkört Q7-an men tänker göra det inom kort. /Anders |
|
|
Ok, då tror jag nog att jag går på där jag får bäst pris helt enkelt. Jag får bilen i årsskiftet. Att jag inte tar Matrix LED är bara en kostnadsfråga. Jag är tvungen att dra gränsen någonstans. Men det var på den testbil jag hade hemma och jag håller med om att det är riktigt bra! Samma sak gäller 4-zons klima, panorama och 4-hjulsstyrning som jag också ville ha. Men då är det ytterligare 50k. Audi Connect ingår i Teknikpaketet tillsammans med MMI Nav plus, Audi Virtual cockpit och Bose sound system. Ja, Assistanspaket tour är adaptiv farthållare, lane assist, efficiency assist, kamerabaserad vägmärkesidentifiering och cross trafik assist. Priset landar på 826k och jag har fått 10,7% rabatt som bäst. 8,57% fick jag hos min lokala handlare här i Umeå där jag dessutom köpt min nuvarande bil för bara 2 år sedan. Tycker nog att de borde värna om sina befintliga kunder bättre... Det skiljer alltså 18k. Du borde verkligen provköra Q7:an. Den är helt underbar att köra. Skulle vara kul att höra någon annans åsikt. |
|
| Jag tycker att din spec ser bra ut Amli, Personligen skulle jag dock välja läderklädsel och t.ex. kompensera prismässigt genom att välja 20" S-line standardfälgarna istället för 21". | |
|
Tack. Jag har haft läderklädsel i flera av mina tidigare i bilar och tycker det är lite överskattat faktiskt. Svettigt, klibbigt och varmt på sommaren samt kallt och halt på vintern. Jag har kombinationen läder, alcantara i min nuvarande och jag tycker det är helt perfekt. Visst jag skulle inte tacka nej till det, men jag betalar inte extra för det i det här fallet. Hade alternativet varit tygklädsel däremot hade jag bockat i det direkt. |
|
|
Amli, ring Branko Jovanovic på Möller Bil i Uppsala 018-171721 och hälsa från mig. Han är en riktigt juste säljare tycker jag. Jag hade nog tagit bort Assistanspaketet (har det iofs på min A8 men har inte specat bilen själv) och lagt till Matrix LED och Panorama istället, men det är en smaksak :) /Anders |
|
|
Tack för tipset! Jag tar och ringer honom under dagen. Ja, det där med tillval går att diskutera i all evighet :) Finns ju egentligen inga rätt eller fel, bara personliga preferenser. |
|
|
Beställde Q7:an idag. Jag köpte den hos min åf här i Umeå och fick en deal jag är nöjd med. Bilen kommer i mitten av januari. Känns bra :) |
|
|
Grattis, kul! (4-sons ångrade jag att jag valde, hade hellre köpt något annat) |
|
| Fick min nya bil idag. Helt makalöst fin att köra är den. Drivlinan är en juvel i mina ögon. | |
| Grattis! Bilder..? :) | |
|
Tack :) Så här ser den ut. Det är vinterfälgarna som sitter på nu. Länk Länk Länk |
|
|
Riktigt cool display, snyggt. Bilen var snygg också gillar färgkombon. Grattis! (Bra försenad hjulklapp :)) |
|
| Snygg bil - cool navi! | |
| Tack :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.