AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
13.609

Försäkring Stockholm X5...

Hade en 2012 X5 3,0D tidigare som tjänstebil. Tänkte nu köpa en 3.0D at. 4.0D och bor strax utanför Stockholm. Har kollat med LF, WaterCircles och även via Insplanet etc. och finner inte en helförsäkinrg för under 28 000 kronor. Är 44 år, aldrig krockat, inga skador etc men försäkringsbolagen verkar inte vilja ta i dessa bilar.....
Vilka bolag / premier har ni som bor i Stockholm?

Jonas
16.571
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
X5, Range Rover och Cayenne går i princip inte att försäkra i Stockholm. Deras överrepresentation i stöldstatistiken är enorm.

-------
//Lövet
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Aldrig krockat, överväg havlförsäkring och räkna på skillnaden på 5 år och lägg undan samma summa på ett sparkonto, hela skillnaden... chasha hem då du säljer okrockat eller använd för plötslig skada...
Separat DEFAlarm och smartdna märkning och intera hårdmetalllås fög fälgar samt gpsspårningsapparat... Kanske kostar 10kkr men lämnar tjuven borta...
tids nog kommer stora skillnader i försäkringspremierna ske för de som vidtar detta är min känsla på indikationer... Varje skada kostar i snitt bolagen 200kkr på stöldsnitt i fälgar ratt airbag och navigation. Stöldmomentet täcks på halvförsäkring och även stöld av hela fordonet som är riskmomennetn

Största problemet är att se grundorsaken. Öppna gränser, ingen tullpersonal, öppna register och sådant för de som inte ser det som ett förtroendeverktyg utan stäldraidunderlag för stäldgodsproduktion... Gör om, gör rätt säger jag till ansvariga!:)

Bolag? LF med hus och bank med sparande samt försäkring och lite andra, 20% rabatt och de som jag tycker det verkar ha lägst premie. Insplanet och andra gör det bara dyrare än att kolla direkt med bolagen.

Salus ansvar, Trygghansa, If, BMw Originalförsäkring(medlems i bmwcs har 10%), Folksam, Gjensidige, om swedbankkund har de förmånligt upplägg för sina kunder om du tar delbillån, Nordea har gjensidige, diverse fackförbund ink tjänstemän har rabatter hos folksam, Motormännen. Högsta självrisk gör mycket.
Direktkolla per tfn och fråga efter bästa rabatt, posta gärna översikten här.

Minsta motorn är oftast minst intressant för tjuvarna

Mvh
Asken
Kolla Trygg Hansa, de har bra deal första året, sen höjer de rejält. Vardia låg bra till på min kryss 5a.
16.571
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Försäkring på X5 ligger för mig 3ggr högre än 540in...

-------
//Lövet
ca
12
cae
x6 4,0-2011
Jonas,
Jag tittar på x5 och x6 och har forskat i försäkring.
Bäst pris fick jag hos LF ca 16k om året.
Vi har ungefär samma förutsättningar.

Pm mig så skickar jag kontaktuppgifter till säljaren.
//Jerry
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Original ville inte försäkra min öht! Har TH och betalar ca 9 om jag inte minns helt fel. (Villa, just utanför Sth)
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Hej

38 år bor i Sollentuna och har Trygg Hansa på det mesta. Fick igår offert på en X6 strax under 9000 kr per år helförsäkring med 6000 i självrisk på vagnskadan.
Tycker jag var helt ok. Funderar nästan på att köpa bilen bara för att försäkringen var så billig :)
X5 när jag kollat dem brukar hamna runt 9-10´ de oxå medan X6 annars ligger runt 15´.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kul att bra information kommer många till glädje. Det är korrekt att vissa biltyper i vissa utsatta områden och ivland på individnivå leder till att försäkringsbolagwt ibland strikt tillämpar lagen som tvingar dem att erbjuda alla trafikförsäkring. Dock kan de ju prissätta den intressant:-) helt rätt för varför ska jag och tillika majoriteten av besökare här belastas att kollektivet får tillsammans belastas promille av bilars och medborgares tillkortakommanden, ursäkta O/T...

Via lessmore har man som juridisk person mycket angenäma premier hos Trygghansa. Alla Ni som köper beggade x5, X6. Skaffa smartdnasats och märk upp bilen och klistra på klustermärkena, satsen kommer avskräcka majoriteten somvill ha en sån bil och är tjuvar. Kommer ge försäkringspremiereduceringar i framtiden... Bmw använder själv denna levetantör på nya x och Mbilar svensksålda. Gpsspårsändare och integrerat defalarm kopplad till bilens egna fjärr och interas låsbultsats kan ibland vara billigare mot merkostnad för bilen på hjulen en morgob med upoklippt höger bakskärm, el borta för 100kkr och 2månader på verkstad..

Mvh
Asken

sc
19
scMax
320 dA Touring xDrive-12
530i G31-19
Har också jagat försäkring för en X5, billigaste jag kunde hitta var Folksam för 17100kr.
LF låg på 15500 men då var jag tvungen att flytta villa/hemförsäkringen dit och den var dyr.
Watercircles 30t+
Trygghansa 21964
Moderna 36t+
BMW 18216
IF 21800
Sjuka priser! Blev Folksam, bättre vilkor för maskinskada, skadegörelse och glas än BMW, dock sämre för stöld.
43år, norra stockholm
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Det är lite skillnader på priserna, jag bor i Visby och
kör X3, jag betalar 4.200:- helförsäkring/år hos Dina.

Mvh
M.Jones Visby

//BMW CS #6780
Livet är alldeles för kort, i förhållande till hur länge man är död.

Har nu precis bytt till en 525a från X5. Helt plötsligt ok peng att försäkra bilen igen. Men jag jagade som f i den där djungeln. Skrev ovan också, men Vardia (Kundkraft) var absolut billigast för mig. Det går att ringa och deala med dem. De har även motorförsäkring till 12000 mil.

35 år, strax utanför Stockholm kostade 12 500 per år.
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
mac-jones, det är även stor skillnad i pris på försäkring mellan X5 och X3.
Vet ej vad som hänt med Trygg Hansa, min 3.0Si 08a låg på ca 13 helförsäkrad. Kollade en X5 3.0d 11a nu som låg på över 20...

Ok att det stulits mer dieslar eftersom metadelen är diesel av X5. Men över 20 tuss?
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Bor i skåne.
48 år
Egen vila

4234:- helförs/helår hos LF

:)

M3an kostar numera 5400:- :)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Ro
316
Rolf Ohlsson
X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line
Amazon 122s -66
635csi -82/83 Alpina B9
Renault Master 1 -88

Bra marknad för oss som bor "offroad"? Köpte en X5 -05 4.4, helförsäkring-> under 8000 kr/år hos IF. Bor i Östhammar, ca 7 mil öster om Uppsala.

Den drar ca 1,15 l/mil vid längre resor, kostar 4800 kr/år i skatt = billig bil! Och världens roligaste bil att köra!

Blackshiningbeauty
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.