|
|
|
|---|---|
|
problem 1: Bilen gungar fram och tillbaka med bakänden vid haltväglag, känns som den vandrar eller vad man ska kalla det i 70km/h+. Har skakat bakvagnen utan att kännt något glapp tips vad det kan vara? Bärarmsbussnigarna är bytta i sommras, hjälpte inte. Problem 2: Det tar lång tid att få upp bilen i temperatur. Vid kallstart tar det ca 7-8km vid 80km/h att komma upp i arbetstemperatur. Till det hör att jag inte får upp värme i bilen under 3000 varv, Vad kan det bero på? Vid stadskörning är värme att glömma.... | |
|
Problem 2 låter som termostaten inte öppnar som den ska - givet att det är motortemp du pratar om och inte kupetemp. Är du händig kan man nog plocka ut dne och provkoka den inomhus i kastrull med termometer och se att dne öppnar vid föreskriven temp men fråga inte mej hur man skruvar ur den. Jag skulle niog klara det på båtmotorn men inte på bilen. Problem 1: Då min E36 (M chassie) drog snett var det 4hjulsinställning som var lösningem men då var det med bredare sommardäck och särskilt tydligt på spårig väg /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Problem 1. När bussningarna bak byttes gjordes någon hjulinställning efter? Efter man bytt bärarmsbussningar bak finns risk att fästen inte hamnar på samma ställe som innan och i och med det så ändras toe vinkel vilket gör att hjul kan peka åt olika hål. Problem 2. Är bilen importerad (tyskland, italien osv)? Om ja så i så fall har du termostat som är anpassad till varmare klimat. Så det är bara byta till en som rekommenderas till kallare klimat. Om bilen är svesåld så är det antagligen luft i systemet eller igensatt värmepaket den som sitter i kupen. Altern. både luft och igensatt. |
|
|
Bytte termostat förra året, den kommer upp i rätt motortemp, men efter lång tid..Termostaten gör sitt jobb Kanske det inte riktig är tät mot sätet? någon som varit med om det? Kan testa lufta den imorgon se om det blir bättre. Kosta på en hjulinställning kan jag göra. Hur är det med bussningarna till bakvagnsbryggan, kan det var dem? tack för svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.