AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
5.352

Mercedes GLE, vad tycks?

Länk

/Anders
Tycker den ser ut som en blek X6 kopia utan något speciellt som lockar. X6 är mycket fetare och har troligtvis mer sportiga egenskaper. X6 är mitt val om jag nu var ute efter denna typ av bil.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Bl
98
Black Edition
GLC 250 Coupé
Den har man väntat ett tag att få se, blir inget bilbyte innan jag sett och kört den i verkligheten, trots att jag är j...a sugen att byta nu
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nej tack. Något mindre vedervärdig än X6 men inte mycket.

-------
//Lövet
tycker de nyaste mercorna varit riktigt snygga men denna var rent utsagt ful.. proportionerna är helt fel
Håller med om att flertalet av Mercedes senaste modeller har varit lyckade rent exteriört men denna känns inte som ett steg framåt snarare 6 år bakåt.
Inget köpsug alls från min sida.

München
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Jag instämmer, den var inte så vacker. Kul att se att Mercedes har en fullstor display i bilen iaf.

Men, en observation angående sådana här trådar. Folk i största allmänhet verkar har svårt att ta sig till nya bilmodeller vid första anblick. Det finns fler exempel på tidigare trådar där nya modeller döms ut som förkastliga eller sämre än den modellen de har ersatt. Men efter ett tag så är det lite andra tongångar. Några exempel är t.ex. E6x, E9x, F3x, F15 osv...

Mvh/ Niclas
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
X6 var ful när den kom.

Den är fortfarande ful.

-------
//Lövet
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Yes, instämmer och det var därför jag inte listade den bland mina exempel ;)

Mvh/ Niclas
Mycket snyggare en X6. Gillar den mjukare/rundare designen.
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Tilltalar mig inte alls. Gillar å andra sidan inte biltypen över huvudtaget. Jag tar en X5 eller ML alla dagar i veckan före en X6 eller denna.
Gillar däremot den nya stora skärmen mycket bättre i denna än i ML.
Den var rätt trevlig tycker jag, kanske delvis pga den är så lik X6 i mina ögon...
Den ser ut som en tvilling till X6, dvs bedrövlig och smaklös.
Verdi
9-växlad automat. Jisses. Bara en tidsfråga innan den 10-växlade kommer. :)

Jag tycker den ser rätt trevlig ut. Interiören har fått ett rejält lyft jämfört med hur MB såg ut får några år sen. Exteriört är den väl också ok? Som en skalbagge på hjul.

Fattar fortfarande inte varför biltypen provocerar så många. Varför tycker så många att en SUV måste vara av kombityp?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
GM och Ford jobbar redan på en 10-växlad som kommer ut under nästa år vad det ser ut som...

Tycker X6:an ser bättre ut!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Kommer sälja som smör i Ryssland & Kina
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Ska vara med sexhjulsdrift annars får det va
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.