|
|
|
|---|---|
|
En kompis fick nedslag på parkeringsbromen på sin Ford Focus - 2002 (trumbromsar bak). Finns det någon som har tips på en verkstad i Kristianstad-trakten för att se över detta? Det är inte direkt någon rocket science-jobb, så en mindre och ansvarsfull allbilsverkstad vore önskvärt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! | |
|
Grantinge Autoservice utanför Hässleholm är en bra verkstad Länk jag har anlitat Börje många gånger. Mvh Stephan |
|
|
Tack för tipset, dock tror jag det blir bökigt att lämna bilen i Hässleholm. Någon annan som har tips? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Billigaste alternativet är att fixa det själv, inte speciellt svårt gjorde det för ett tag sen på sambons bil. Inga större problem förutom avdragna bultar för ABS-givarna (borra ur och gänga om) och dålig handbromsvajer som gjorde det svårt att få självjusteringen att funka riktig bra. |
|
|
Jag tror också problemet är relaterat till wiren eller expandern, alternativt justermekanismen. Färdbromsen var det inget fel på i alla fall. Bilägaren i fråga klarar dock inte av av meka själv, så att lämna in är ett måste. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| På våran var bromsbackarna totalt slut så det blev att byta backar också, färdbromsen var ok på besiktningen men handbromsen tog dåligt. | |
|
Testa autobutler.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.