|
|
|
|---|---|
|
Sugen på en 750, vad är kända fel på en sådan? Eller är det bara att slå till på den första bästa man gillar? Skiter i bränsleförbrukning osv, men allt annat negativt är av intresse. Det positiva får man ju automatiskt med denna bil, komfort och klass! _______________________________ Trivs med ett svårt beroende av bilar. | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Som alltid, kolla upp historik :) |
|
Läs igenom trådarna här på forumet till att börja med. Det finns en hel del att läsa. Det pratas en del om ett vattenrör som går genom motorn på ett dumt sätt som om det börjar läcka kan vara väldigt dyrt att laga. Lär ska finnas ett billigare och bättre reparationskit att köpa från USA hellre än att lämna in till BMW. Men har bilen inte uppvisat de symptomen än så bör man klara sig. Annars vet jag av egen erfarenhet att en e65 är väldigt känslig för dåligt batteri. Med ett sånt så kan alla möjliga och omöjliga fel dyka upp lite hur som helst. Så "spökar" bilen är det bra att först kolla batteriets hälsa. Det är en stor och tung bil så leder och bussningar tar stryk men är inte svårare på att byta än på någon annan bil. Kanske lite dyrare prylar. Byt gärna oljan i lådan, det är trots vad BMW säger ingen LIFETIME olja. Hydraliken i bagageluckan kan vara lite sur ibland och man måste då fylla på vilket inte är helt lätt då maskineriet sitter lite knepigt till i bagageutrymmet. Annars är det väl bara att kolla skick på bilen rent allmänt och som alltid försöka hitta den bästa på marknaden. Personligen så tycker jag att en e65 inte alls förmedlar det allra minsta av den körglädje som BMW är kända för. Visst, det är en stor och mycket komfortabel bil men du måste kolla på märket i ratten för att förstå eller komma ihåg att det är en BMW. En e66 är inte likt något annat som BMW gjort. Lycka till med letandet! Niklas Fransosen |
|
|
Vattenrörsproblemet är borta på N62 från 2005. Alltså N62B40 och N62B48. Mvh Stephan |
|
|
Tack för svaren, kan väl hålla med om att det är inte någon raket direkt, men jag söker bil för många och långa mil med största möjliga komfort. _______________________________ Trivs med ett svårt beroende av bilar. |
|
|
Nämen, så jag behöver inte oroa mig för vattenröret. Nice, det visste jag inte. ------- //Lövet |
|
|
Blev en 750i-07:a, Monacoblå. _______________________________ Trivs med ett svårt beroende av bilar. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Grattis |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.