|
|
|
|---|---|
|
PDC ur funktion varnar instrumentet. Fukt/ärg i någon av dom 4 givarna? Någon som har ett bra tips. | |
| Lyssna på var och en om de klickar, sätt örat emot. | |
|
Hämtade ut min splitter nya 120d M-sport förra måndagen. Det blir ingen ordning på däcktrycksfunktionen (PDC?). Det är en tjänstebil och det är Däckia som levererat vinterhjulen. Har varit inne på däckfirman förra veckan och då fick de igång det hela OK. Har dock haft problem i helgen och nu på morgonen då jag åkte en 15-milstur varnade systemet ca 10 ggr att däcktrycket inte kunde avläsas. Varje gång trycker jag OK och sedan efter ca 1 minut är allt grönt igen... Vad säger ni - är det BMW eller däckfirman jag ska ta detta med? Aldrig bra med två leverantörer till samma funktion... |
|
|
Tack F-Tar. Ska prova ditt knep så fort ja hinner. Återkommer med resultat. |
|
|
Jag väntar på en lika dan bil v 51. Har förstått att markaden erbjuder TPMS-ventiler från flera tillverkare. Köpte inte vinterdäcken via BMW utan anlitade min lokala däckhandlare. Han ville beställa ventiler från BMW för att utesluta? problem. Vi får se hur dessa fungerar. |
|
| Uffeolby - PDC är väl parkeringssensorn. Däcksensorn heter TPMS | |
|
Vilket superbra tips! En av dom 4 sensorerna va tyst. Är det bara att köpa ny och montera eller måste det kodas och grejas med dator. Någon som vet? Tack än en gång F-Tar. |
|
| Nä det ska gå bra å byt bara! Hoppas de löser sig. | |
| petrho, du har helt rätt att jag misstog PDC (parkeringssensorn) för däcktryckssensorn. Men det senare heter i min nya bil inte TPMS utan RDC (däcktryckskontroll) och RPA (punkteringsindikering). Alla dessa förkortningar... | |
|
Hittade begagnad på bildelsbasen.se för 850:- skall byta i helgen så jag återkommer med resultatet. |
|
| Du skulle köpt av pdcexpert på ebay. Ny, lackerad i din färg á 300:-/st :) | |
|
Bytt och klart. Det va väldigt enkelt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.