|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Skulle idag glad i hågen montera mina vinterdäck. De har dimensionen 225/50/17. Döm om min förvåning när de inte passar. Bromsoket tar i fälgen! Fälgen är en kopia av en Bmw originalfälg. Fler som varit med om detta? Vad göra nu? Mvh Brännwik | |
| Skaffar nya hjul/fälgar. Finns flera originalfälgar 17" som passar, Länk | |
|
De är kopior på Style 124. Det är ju millimetrar vi pratar om..... Så retsamt! Mvh Brännwik |
|
|
Kanske prova att köpa spacers..blir väl lite trixande där också för att om möjligt hitta rätt, får ju inte bredda för mycket ut eller in beroende på vilket ET du har på fälgarna.. Vet inte vilket mått(mm breda)du bör ha på spacerbitarna, men det är ju det tipset jag kan ge nu iaf. Inte säkert att det går ändå, men kanske värt ett försök? Var det fram eller bak det tog i? Mvh Janne. |
|
|
Det är bara fram jag har provat än så länge. Fälgarna kommer nog väldigt långt ut för att det ska gå är jag rädd..... Tacksam för alla tips. Mvh Brännwik |
|
|
Style 124 finns bara som 18" original så frågan är hur bra den kopian är. Jag har original Style 138 på min som vinterfälg och de passar perfekt, men konstigt vore annat både 535d och 550i har 17" som standard dimension. Köp original 17" och släng bort kopiorna så ordnar det sig. Mvh Stephan |
|
|
Hej igen, Prov monterade däcken bak för att kolla ifall de passade där men icke! Det tar i överallt där med. Killen jag köpte de av hade haft de på sin 525:a -08. Kan det verkligen stämma?? Har de mindre bromsar även bak? Mvh Brännwik |
|
|
Standard 525i, 525d och 530d LCI har 320x20 bak mot 345x24 bak för 530i, 535d, 540i, 545i och 550i Fram har 535d och 550i 348x36 medan 530i, 530d, 525i och 525d har 324x30. Köp originalfälgar exempelvis style 138. Mvh Stephan |
|
|
ok då vet jag. Om det är någon som har fälgar som skulle kunna passa liggandes så hör gärna av er! Tack för hjälpen! Mvh Brännwik |
|
|
Passar dessa tro??? Länk Mvh Brännwik |
|
|
Lyfter tråden igen. Har sprungit på dessa Länk Är detta Star spoke 123 och passar de på min 535:a i så fall? Tacksam för svar. Mvh Brännwik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.