|
|
|
|---|---|
|
Lampan tänds andra (och flera därefter) gången bilen startas. Men jag har varit med om att den inte tänds efter att den stått stilla i ca 6 tim. Men skulle den startas om kort därefter lyser den igen. Någon som känner igen det eller har ngn lösning på problemet. MaBlo | |
| Kan vara vad som helst, en givare eller modulen om det kommer när den blir varm. | |
|
MaBlo, jag fick två tomma PM av dig! Skriv igen. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jag skulle bara skriva tack för det. Vet ej varför de sändes utan text.......... MaBlo |
|
|
Tack delorian ! Låter troligt med möjligt fel på modulen. Din signatur får mig att tänka på DMC DeLorean, bilen som förekom i "Tillbaka till framtiden". Det finns en "skiss" på en ny modell. Mats MaBlo |
|
| Det är den jag syftade men stavade fel en gång i tiden :-) | |
|
Precis så gjorde min 740 -99 när styrenheten hade packat ihop. Den satte felkod på givare höger fram, men det var styrenheten som var kaputt. Renoverade min hos Innosund. |
|
|
Ok. Kan kanske vara så. Får skaffa en avläsare. MaBlo |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Börja med att ladda batteriet i 24 timmar med extern laddare, ABS systemet är strömkrävande och är batteriets kapacitet låg när du vrider på starten så dippar spänningen och då kan man få problem med bla ABS systemet. För varje gång du vrider på startmotorn måste du köra minst 20 minuter /8 km för att återföra den kapacitet på batteriet som du hade innan du vred på nyckeln. Därför suger det ur batteriet när du starta flera ggr. efter varann Fortsätter problem är det dags att läsa av felminnet, dock alltid med fullladdat batteri eller ansluten till extern laddare. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för svaret. Kommer att prova detta framöver. Har uppmärksammat i bilens historik att det har bytts en del batteri............. M v h Mats MaBlo |
|
|
Är det så att man kan montera bort ABS-modulen ( alltså elektronikdelen) utan att någon bromsvätska läcker ut ? MaBlo |
|
| Ja du kan ta bort modulen med dom 6 torxskruvarna det läcker ingen olja där och bilen kan du använda som vanligt. ett tips trä en plastpåse över kontaktstycket för att skydda det ifrån smuts janne | |
|
Tack Janne ! Det var som jag trodde. MaBlo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.