|
|
|
|---|---|
|
Expressen har nog det sämsta mektipset jag sett, husmors tips: "om hjulbultarna rostat fast så häll lite öl på dem och pröva efter ett par sekunder, karboniseringen i öl löser rost" Haha :) Länk | |
|
Ja, vad skall man säga - "journalisten" vet nog inte ens vad karbonisering är! Jag visste inte heller det men en snabb googling gav att det är en kemisk behandling av ull med svavelsyra för att få bort föroreningar: Länk För att vara reporter på Expressen behöver man nog bara ha ett extremt okritiskt förhållningssät, veta hur Google fungerar och sedan ha lite grundläggande engelskakunskaper (eller veta hur ett översättningsprogram fungerar) - vips har man skapat en "nyhet"... Här har man kanske plockat ut några russin kring ölanvändandet: Länk Ser numer "En ding ding värld" som mer journalistiskt trovärdiga än Expressen och Aftonbladet! ;o) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Ni måste förstå att tiden gör sitt i detta fall. Ölen ska låtas verka i flera sekunder, vilken skruv lossar inte då? Gällande Expressen och Aftonbladet så kan man lika väl lägga sin tid på Youtube. |
|
Expressen-avslojar: Sin egen inkompetens och dumhet. Nåväl Kan ju bli en kul tråd om vi fortsätter ; Hade en dryg jä**a klasskamrat som försökte åka snålskjuts på andras idéer. När det blev moppedags var denne inte sen med att försöka få ut info om hur jag fick min tvitaktare att gå som skinnet. Lösningen, hävda jag var "jackad kolv". Hur går man tillväga? Jo, du gör ett avlångt jack genom kolven ca två mm mitt på kolvtoppen, det ökar trycket i vevhuset så det pressas in mer luft i cylindern! Fick inte frågor om fler tips.... |
|
|
Ingen framtida kandidat för Pulitzerpriset. Ser att det tipsas om mirakeleffekt även för håret. Vi som varit med ett tag minns ölschampoo från 80-talet. |
|
| För oss BMW-entusiaster är ju sällan det ser ut sådär när man ska skifta däck. Det brukar vara rent, snyggt och prydligt och däcken lossnar oftast med handkraft eller i värsta fall en liten kick på gummit... | |
| Det är mycket bättre att själv ta några öl innan hjulbytet. Då blir man nämligen värdens starkaste man och om bara fälgkorset håller så släpper skruvarna/muttrarna snällt. Snygg blir man också dessutom. | |
|
...och framförallt: Slug! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Mycket! :) | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Dessutom vågar man sig ut med bilen bland alla farliga trafikanter. |
|
Ronald säg att du skojar. Annars ska du få SE PÅ FAAN när snuten kommer och tar dig. Don't drink and drive. |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Lugn, mitt inlägg var ironiskt. |
| Mitt också delvis. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.