|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag är lite inne på att köpa en E60 520d 177hk från 2008. Bilen har gått 24000 mil, men det har precis bytts en lång rad saker: *"Ny" motor (gått 1000mil). Antar att den bytts pga kamkedjeras eller flaps. *Nya hjullager bak *Nya bromsbelägg bak *Nya stötdämpare fram *"Ny" turbo (gått 1800mil). *Ny torkarmotor *Nytt partikelfilter (spelar egentligen ingen jätteroll då jag annars hade tagit bort det) Bilen är servad på BMW till 23t mil. I övrigt har den mycket utrustning, bland annat: Helskinn biege Automatlåda PDC fram och bak Xenon Motorvärmare Sportratt Hifi Jag är givetvis lite orolig inför att köpa en långmilare. Har tidigare själv skytt bilar som gått över 20t mil som pesten, men då mycket bytts på denna är jag lite sugen. Tar man bort Swirl flaps och gör ett oljebyte i lådan borde den ju gå länge utan problem? Kan ju givetvis bli problem med lådan ändå, men det får man väl ta om den gått 24t mil. Tycker den i förhållande till annat ute är billig. 90tkr vill de ha för den. Vet förövrigt inte om kablage till baklucka, kompressor till nivåreglering etc bytts men det känns inte som jättesvåra saker att hantera och det är ju något man får leva med när man köper e61. Vad tror ni? Mvh Gustav | |
| Är nog inga problem med bilen. Räkna dock med att den är helt död att sälja den dagen du vill bli av med den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.