AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.180

Tyda order options.

BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

@x1xdrive28i på Instagram.
Fick ut lista på fordonsinfo från BMW, någon som vet vad order option: 840 high speed synchronisation innebär? Bmw gav något luddigt mailsvar, urklippt från ett utländskt bmw forum, som antydde att det hade något med oljekylning att göra...

Är dock lite tveksam till 524 adaptive headlights, vilket jag inte känns vid att jag har. Har ju ingen lampa i den inre reflektorn - och det är väl det man ska ha, och den som ska svänga om man har det tillvalet? Bmw hävdar att listan är vad bilen utrustades med, men det enda som händer när jag svänger är ju att dimljusen tänds.

Sen funderar jag om 1CD brake energy regeneration - om jag verkligen har det, har iaf inga lampor, eller indikatorer i bilens instrumentering som tyder på det? Är det nån som har det?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tror att #840 innebär att den elektroniska toppfartsspärren är flyttad till högre hastighet - något som görs på vissa modeller om de är utrustade med sportchassi etc.

Gäller nog bara X-modeller som kan vara för "svajiga" i hög hastighet med standardchassit, enligt BMW...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

Har inte sportchassi, vet inte om option 840 vad än det då är, är standard på alla 28i...? Märkligt att inte bmw kan ge ett bra svar heller.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Såg någonstans att på USA-bilar gjordes detta tydligen om bilen var specad att levereras med sommardäck, kan vara samma på bilar som levereras i europa också....vet dock inte om det stämmer.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

Adaptiva kurvljusen aktiveras över 50km/h med belysningsknappen i Autoläget, och bromskraftsåtervinning har jag utan att det syns i instrumenteringen. Ringde till BMW i Nacka, där de var supertrevliga och pålästa :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.