|
|
|
|---|---|
|
Har haft ett stöld försök på min 528i Touring,men det misslyckades men nu hävdar fösäkringsbolaget att det inte går att ta sig inn genom dörren utan att krossa rutan och gå inn den vägen. Har någon varit med om något liknande att man lyckas ta sig inn i bilen genom att bryta upp dörrlåset Lopez | |
|
Nä men jag får för mig att allting går om man vill...och kan. Men det ska tydligen vara riktigt svårt att bryta en E39 av vad jag har läst och hört, och det är väl tur det. Tror ej att pundare känner till detta så försöken lär nog fortsätta. Det satt en avbruten sax i mitt lås en morgon ?! Vad säger man... MrMonzen |
|
| Satt den i dörrlåset eller i tändningslåset? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Slå sönder rutan för att komma in i bilen ?? Är alla lås trasiga?? Går det inte att låsa upp skuffluckan med nyckeln ?? tex. MVH Hasso |
Tigerr |
Hasso, med all respekt.. Jag tror inte tjuvarna har nyckel till bilen! :) Tigerr |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Aha.En missuppfattning ,jag fick för mig att tjyvarna brutit sönder låsen, så att bilen inte gick att öppna, utan att slå sönder en ruta.Jag har ett visst misstroende om kompetensen hos försäkringsbolag och deras påståenden så jag kanske tolkade texten fel mao. MVH Hasso |
|
Segt när försäkringsbolagen börjar strula. Jag fick i ett försäkringsärende hjälp av en organisation som heter Konsumenternas försäkringsbyrå. (jag kan ha fel på namnet, men maila mig då, så ska jag kolla grundligare) De är en oberoende sammanslutning som kostnadsfritt ger dig hjälp när bolagen krånglar. Hör med dem om det över huvudtaget är så att ett försäkringsbolag kan hävda att något inte går. Tycker det låter lite mysko. Och vem har bevisbördan? Klart att det går, om man vill och kan. Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.