|
|
|
|---|---|
| Min har gått lite över 35000mil. Det är en 728ia¨97. | |
|
Snart 18000 mil. Har kört bilen från 10 000 - 18000 mil med relativt få problem. Två trasiga fönsterhissar är väl de dyraste reparationerna. Och båda kattarna. Där har jag dock bytt till pirat. Original för 10 kkr x 2 går inte att motivera. En trivsam, trogen kompis jag kommer sakna den dagen han inte står i garaget längre! |
|
| 18000 mil och båda kattarna bytta, är du säker på miltalet? | |
|
Min har snart gått 17000 min och är en 740 från 99, Köpte bil för ca 2år sen och då hade den gått 14000mil. |
|
| 45000 Mil och rullar fortfarande fint :) | |
| min har just tickat över 15000 :) | |
|
Kane, ja jag är rätt säker på att miltalet är korrekt. Bilen är såld i Sverige och de gånger bilen bytt ägare har den sålts av samma auktoriserade bilhandlare till personer i ett och samma län. Första ägare är en bror till en av mina grannar. Så bilens historik är lätt att följa. Alla papper hänger ihop osv. Bilen var också i ett sådant skick när den stod i hallen för 7 år sedan att jag inte har någon anledning att ifrågasätta mätarställningen. Hursomhelst, katalysatorerna är ju en svag punkt och det har jag fått erfara.... |
|
| 24500 mil. 750 '95. går som en klocka, inte tagit så mycket som en droppe olja eller vatten sen jag köpte den. Men visst, det finns att göra ändå på den. | |
|
Bara skalman som inte har en skruvad mätare alltså? ;) Vraket jag tog över efter farsan har gått 22K. En 740il 2000 som han kört senaste 12 åren ca 500 mil/året |
|
| Min är importerad som 1-åring på 4000 mil, sen 3 ägare i Sverige som haft den i 4 år, 12 år resp 4 år igen, jag är fjärde i Sverige. Inte sannolikt att den är skruvad, men skulle det vara så så är det inget som märks, och finns inget jag kan göra åt det iaf. | |
|
Min 750iL E38 passerade 16.000mil i september i år. Alla milen är verifierade av BMW i såväl Tyskland som Sverige. Följer man alla servicekvittona så ser man att det stämmer. Den var även inne i Sthlm för verifikation år 2006. Körde med den igår en sväng och tycker den vibrerar kraftigt i 90km/h(som vanligt). Blir nya bromsar&överlägg till våren när den ska ut igen. Snustorr i motorrummet, nyfylld AC och beställde ett filter-kit(bensin, luft, olje, mikro och kupéfilter) igår som jag tänkte pilla med i veckan. Det är respektingivande med högmilade E38or, det tyder på kvalité. Jag hoppas min 750 passerar 100.000mil en vacker dag. |
|
| Strax över 17000 mil, har kollat historiken hos BMW och finns inget som tyder på att den skulle varit skruvad. Körde bara 390 mil förra säsongen så det lär ta ett tag innan jag når 20k mil. Hade gått 15500 när jag köpte den 2012. | |
| Dryga 9000mil på min. Har haft den sedan 2013. | |
|
4431mil och den fick sig sin första inspektion 1 i Maj förra året:) I Sverige sen 2000,01 och en tidigare privat ägare (2013.04). Mvh Asken |
|
|
Hej! Har tyvärr ingen e38 längre men har alltid kategoriserat de i en egen liga. Då jag verkligen tycker om de. Speciellt ed Facelift. Vissa av de som nämnts här bland kommentarerna hade jag verkligen inte tackat nej till att äga (lågmilarena). Önskar er alla stor lycka till med bilarna, ta väl hand om de. Gott Nytt År |
|
|
Båda mina har rullat 30+. 740ia -98 har snart rullat 39000, vilket knappt känns. 740i/6-96 har rullat drygt 32500. Evighets maskiner |
|
| Min 728iA hade gått 14600 mil när jag köpte den i höstas, nu ligger den på 15300 mil. Det går fort att förbruka mil i den har jag märkt, de bara susar förbi utan att märkas. :) | |
|
Min 728 -99 har gått 18500mil köpte förra sommaren. Har rep fönsterhissar vänster bak o fram. Nu lyser ABS lampan ca tio min efter start och ibland bara efter nästa start av bilen, inom ca 5 tim. Aldrig vid dagens första start ............ Älskar bilen, ljus skinnklädsel ger en enorm lyxdimension. |
|
|
Inhandlade en 740il 98 för någon vecka sedan och han har 24000 mil. Nu står han i garaget å vilar eftersom han läcker servo olja, en slang till nivåregleringen hade skavt sönder i hjulhuset bak. .......... Det häftigaste armstöd bak jag någonsin sett! |
|
|
Länk Inte min men den har gått en bit=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.