|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min spolningsfunktion på framrutan har lagt av, Strålkastarspolning samt på bakrutan fungerar men inte på framrutan, När jag försöker ta bort säkring nr 49 för att kolla se det inte har brunnit av så blir det ett sjukt högt ljud, Ska det verkligen vara så ? Man kan inte byta säkring utan att bli döv ? Skulle även kolla säkring nr 52, och 59 men dit har jag inte kommit för jag var tvungen att ha öronproppar. Bilen stod endast upplåst utan tändning påslagen. | |
| Såg att även larmet går på samma säkring som spolningen, Är det verkligen så? 49:an. | |
|
Konstigt med ljudet!? Är väl inte helt ovanligt att pumpen dör? Ganska lätt att byta och finns billiga på ebay. Själv gjort det på en E39a, satt bakom höger framhjul. |
|
| Tyckte mest det var konstigt att larmet sitter på samma säkring som spolarpumpen.. Alla verkade hela så det får bli en ny pump. | |
|
Har precis köpt en 320i Touring med samma fel spolning funkar på lyset men ej på rutan. Är det två olika pumpar? Har även problem med bakrutans spolning. Det kommer inget i munstycket men rinner från fönsterlisten. |
|
|
Ja, det är två olika pumpar - båda sitter på utsidan av spolarvätskebehållaren och är lätta att byta - lossa elkabeln och dra pumpen rakt upp. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.