|
|
|
|---|---|
|
Tja behöver tips om vad som kan vara fel på bilen. Har bytt en del grejer som vattenpump, bränslefilter och en del ojlor. När jag skulle starta den första gången hände ingenting.. Så jag trodde det var batteriet, laddade det fullt och provade igen.. nej inte batteriet. Så jag började riva för att komma åt startmotorn och mäta och ja det är spänning till själva styrkabeln och plus. Troligtvis ett väldigt simpelt fel men problemet är att hitta det. Märkte nu att när jag ska starta bilen efter minuspolen varit av så blir det ett klick men när jag provar direkt efter igen låter inget. sen tar man bort minus en stund sedan på med den och vrider på nyckeln så blir det ett klick igen.. Blir tokig och behöver bilen senast nästa vecka tacksam för tips! | |
|
knacka på startmotorn och prova igen, kan vara kolen som har fastnat. FAF |
|
| okej, provade lite lätt förut men kanske måste knacka lite hårdare.. men visst kan man starta även fast luftmängdmätaren är borta och du vet allt för att komma åt startmotorn? alltså bara så man hör att den går. så det inte är nåt safty att den inte startar när man inte har det ikopplat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.