|
|
|
|---|---|
|
Har en E65 med N62 motorn som går illa på tomgång. Har bytt höger ventilkåpa och felet uppstog efter det. Har monterat Valvetronic ställdonet, nollställt det och den delen verkar fungera. Har läst data med en Bosch ESItronic Version 8.2 och fått följande resultat: Får Felkod 2A83 och 2A84 vilket är kamaxel inställning inlopp Höger & Vänster. Är värde för inlopps kammarna ligger på 62 & 65 grader men börvärdet är 120 grader. Värdena för valvetronicen, Variabelt ventilslag är på bägge sidor 5.94 mm och börvärde 6.0, borde vara helt ok. Är gissningsvis ett elfel men relaterat till vad, Valvetronic, vanos eller kamaxel givare? Jan M | |
|
Min 745,a svajar vid låga varv när den är kall,sen så går den lungt vid varm motor vet ej felet,enligt fakturor är det bytt en jävla massa men utan resultat |
|
|
Har äntligen löst problemet med min min E65 som gått illa sedan November! Efter 5 verkstadsbesök, byte av ett antal givare samt kollat läget på kamaxlarna utan resultat visade det sig vara en nollställning av en adaption som löste problemet. Stort tack till Lars-Erik Herman på Herman Performance som efter en timmes metodisk felsökning löste problemet! Jan M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.